Autostrada Ploiești – Brașov este un proiect mult așteptat de poporul român, astfel ca ar stabiliza traficul, însă conform datelor oficiale, durata contractului pentru studiul de fezabilitate și cel tehnic este de 5 ani, ceea ce ar însemna că marchează anul 2026 aceste finalizări.
„Eu nu cred că va începe mai devreme de 2026-2027, pe acolo, în funcție de licitație, de acordul de mediu…de finalizarea studiului geotehnic. Este foarte important cum se face acest studiu geotehnic.
Aici o să avem un proiect tehnic, deci vom scoate la licitație doar lucrările, fără a mai fi spațiu pentru modificarea proiectului. Soluțiile pe care noi le scoatem la execuție trebuie să fie puse de îndată în operă, nemodificate. Am rezerva mea legată de licitații și de obținerea acordului de mediu.Nu au cum să înceapă lucrările mai devreme de 2027, caietul de sarcini și licitația plus contestațiile la un asemena proiect durează 3-4 ani. Lucrarea în sine durează 5 – 6 ani, dacă ne luăm după cce se întâmplă Autostrada Sibiu – Pitești. Dacă adăugăm proverbialele întârzieri, ne îndreptăm spre 2040.”, a declarat Secretarul de Stat pentru B1 TV, potrivit profit.ro.
Vezi mai multe despre: Autostrada Moldovei. Două din cele patru loturi ale secțiunii Buzău-Focșani ar putea fi deschise circulației de anul viitor
Autostrada Ploiești – Brașov are, la momentul actual, avizat traseul final. Acest proiect este estimat la 5,5 miliarde de euro, iar acesta este constituit din 12 tuneluri care au o lungime totală de 12 km. Totodată, această autostradă a fost concepută și cu peste 60 de poduri/pasaje care au peste 28 de km lungime și 12 noduri rutiere.
„Am avizat în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploiești-Brașov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian-Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA. Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traverseaza 23 de Unități Administrativ Teritoriale.”, a declarat Cristian Pistol, directorul CNAIR, potrivit sursei citate.
Vezi mai multe despre: Încă un pas pentru Autostrada A13, Sibiu-Făgăraș! Lotul 2 a fost desemnat și aproape contractat de către constructorul turc Makyol