În şedinţa de joi, Guvernul va adopta un proiect de ordonanţă de urgenţă ce vizează consolidarea capacităţii instituţionale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), restructurarea activităţii acesteia şi ajustarea unor acte normative necesare, transmite Agerpres.
Conform argumentației din proiect, se propune înființarea unui nou post de vicepreședinte la nivelul Agenției, cu responsabilitatea directă de coordonare a procesului de digitalizare, având în vedere amploarea și complexitatea activității ANAF. Scopul este de a eficientiza procesul de digitalizare și de a asigura un flux informațional decisiv mai coerent, reducând efortul necesar pentru atingerea obiectivelor și costurile operaționale raportate la rezultatele obținute. Se subliniază că obiectivele principale în domeniul digitalizării nu pot fi realizate fără sprijinul unui management dedicat și performant.
Începând cu data de 1 mai 2024, în cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) va fi înfiinţată Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, al cărei domeniu de competenţă în administrarea fiscală va fi stabilit conform prevederilor legale. Reorganizarea ANAF prin pierderea personalităţii juridice a Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili şi integrarea acesteia ca direcţie generală în cadrul ANAF se va realiza prin fuziune.
„Fuziunea se va face prin absorbţia Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili de către ANAF, în condiţiile legii. Posturile şi personalul aferente Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili vor fi preluate pe bază de protocol, în condiţiile legii, în cadrul aparatului propriu al Agenţiei”, se arată în document”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Te-ar putea interesa și: ANAF pierde procese pe bandă rulantă. 1 din 3 sancțiuni impuse de Fisc, anulate de judecători
Se va adopta un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea articolului 351 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 36/2023 referitoare la stabilirea cadrului general pentru finalizarea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020.
De asemenea, Executivul va adopta un proiect de lege pentru ratificarea Acordului-cadru dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Turcia privind cooperarea militară, semnat la Ankara, la 6 octombrie 2023.
Prin intermediul unei hotărâri, Guvernul va aproba Aranjamentul Administrativ semnat la 22 iulie 2022, la Podgorica, pentru aplicarea Acordului dintre România și Muntenegru în domeniul securităţii sociale, semnat la aceeași dată și locaţie.
Tot prin hotărâre, se va aproba înfiinţarea şi administrarea Registrului Naţional al Datelor de Contact.
„Prin prezentul proiect de act normativ se urmăreşte asigurarea cadrului juridic necesar pentru înfiinţarea şi administrarea registrului naţional al datelor de contact cât şi pentru dezvoltarea ulterioară a platformei contact.gov.ro. Crearea unui registru naţional al datelor de contact are rolul de a îmbunătăţi calitatea, eficienţa şi controlul interacţiunilor dintre administraţia publică, pe de o parte, şi cetăţeni, mediul de afaceri şi reprezentanţi ai societăţii civile, pe de altă parte. O astfel de platformă ar permite interogarea rapidă de către cetăţeni, autorităţi şi instituţii publice, dar şi alte părţi interesate a datelor de contact ale unei alte instituţii/autorităţi din administraţia publică românească”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.