Finalizarea pasajului de peste Autostrada A3 București-Ploiești depinde, în mod permanent, de inaugurarea parțială a lotului 2 de pe Autostrada A0 Nord, întrucât acesta este pregătit pentru așternerea covoarelor asfaltice la momentul actual. Constructorul român UMB se află în multiple discuții ce au în vedere deschiderea circulației între DN 1 și A 3 peste aproximativ o lună, potrivit celor comunicate de Asociația Construim România (ACORO).
Lotul dintre DN 1 Corbeanca și DN 2 Afumați și are o lungime de 19 km., iar acesta este realizat în proporție de 90 %, dar poate fi dat în trafic doar pe 10 km. între DN 1 și A3, nodul rutier pentru legătura cu DN 2 fiind pe lotul 3 Afumați-Pantelimon, acum în proiectare cu o companie din China. Inaugurarea s-ar face cu aprox. 8 luni înainte de termen.
Citește mai multe despre: Drumurile Radiale București prind culoare! DP Consult este care va semna contractul pentru Drumul Expres Ferentari – Măgurele – Autostrada A0
Lotul 2 de pa A0 jumătatea de Sud este aproage realizat, constructorul turc Alsim Alarko a ajuns la un procent de 95% executat. Diferențe sunt enorme, astfel că CNAIR nu are variante în situația de pe Lotul 2 A0 Nord. Variantele sunt foarte simple pentru acest lot, întrucât: o deschidere parțială în aproximativ două – trei săptămâni (posibil) între DN 6 Bragadiru – DN 5 Jilava pe 10 kilometri sau amânarea pentru sfârșitul lunii decembrie când s-ar putea termina lucrările pe următorii 7 kilometri între Vidra și DN 4 Popești -Leordeni (parte din Lotul 1) după cum anunța ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pe 26 octombrie, potrivit celor de la Economedia.
Bineînțeles, aceste situații trebuie analizate cu foarte multă atenție, astfel că rămâne de văzut dacă va fi o decizie strict tehnică sau Ministerul Transporturilor/CNAIR vor lua în calcul un scenariu ca celui mai puternic cinstructor din România să-i revină ocazia de a deschide înainte de termen primii kilometri din Autostrada Bucureștiului. Acești noi kilometri vin la pacjet cu o nouă autostradă-muzeu (A3 – DN2).
Citește mai multe despre: Când încep lucrările de pe Autostrada Sibiu – Pitești. CNAIR a scos la licitație un contract de 100 milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 Tigveni – Cornetu, cel mai lung lot de pe A1