Teoretic, în Brutăria Lidl se prepară şi se coc astfel de produse. Doar că adevărul este puţin altul. Este adevărat că, atunci când le găseşti calde la raft, ai impresia că abia au fost scoase din cuptor, doar că în cuptor au fost introduse produse congelate.
Aluaturile produselor de panificaţie nu se plămădesc în incinta magazinului, chiar dacă, pe site-ul retailerului german se anunță „pâine proaspătă coaptă zilnic” și „coaptă pentru tine toată ziua”.
ONG-ul Real Bread Campaign susține că supermarketurile apelează la o practică înşelătoare în ceea ce priveşte produsele de panificaţie. Potrivit spuselor reprezentanţilor acestui ONG, supermarketurile ne vând, în proporție de 90%, produse de panificație congelate pe care doar le coc în cuptoarele proprii, astfel încât să creeze impresia de pâine proaspătă, scrie bugetul.ro.
La Brutăria Lidl, se comercializează următoarele trei produse de panificaţie: pâinea pădurarului, pâine multicereale şi pâine ţărănească cu cartofi. Iată ce conţin, de fapt, aceste sortimente de pâine:
Teoretic, comercianții sunt obligați să afișeze la raft dacă pâinea a fost sau nu congelată dar, având în vedere că ordinul nu stabilește un mod unitar de afișare a acestor informații, fiecare comerciant îl aplică după cum consideră.
”Operatorii economici care comercializează către populație pâine, produse de panificație și produse de patiserie obținute din produse congelate (…) au obligația de a informa consumatorii prin afișare la loc vizibil, lizibil, usor de înțeles, într-o formă care să nu permită ștergerea, după caz, pe un afiș, pe etichetă, ambalaj de vânzare, în meniul oferit, ori altele asemenea, ce însoțesc produsul, cu mențiunea ‘produs/din produs decongelat‘”, arată ordinul ANPC, potrivit ziare.com.