Retailerul francez Carrefour a început discuțiile cu reprezentanții PepsiCO și în România, pentru a identifica „soluții optime adaptate pieței locale și clienților”, după ce a retras deja produse ale gigantului american în mai multe țări, scrie profit.ro.
„În cadrul Grupului Carrefour, angajamentul nostru este de a prioritiza nevoile clienților noștri și de a le oferi o gamă puternică de produse în ceea ce privește calitatea, prețul și proveniența.
În prezent, ne aflăm în discuții cu reprezentanții PepsiCO pentru a identifica soluții optime adaptate pieței locale și clienților noștri”, a transmis Carrefour România pentru sursa menționată.
Retailerul francez Carrefour a decis săptămâna trecută să extindă lista țărilor în care oprește vânzarea produselor Pepsi, adăugând totodată și alte branduri, parte tot din grupul PepsiCo, în semn de protest față de creșterea prețurilor. Mai înainte, Carrefour i-a notificat pe clienți că nu va mai vinde în Franța produsele Pepsi, deoarece au devenit prea costisitoare.
Portofoliul PepsiCo deține branduri ce produc fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail. În Franța, prețurile alimentelor au crescut cu peste 7% de la an la an, în decembrie. Creșterile de preț au atins apogeul în martie 2023, crescând cu aproape 16%.
Afacerile PepsiCo în Europa reprezintă aproximativ 14% din veniturile sale globale, respectiv aproximativ 9 miliarde de dolari. În octombrie, compania americană PepsiCo anunțase că intenționează o majorare „modestă” a prețurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida prețurilor ridicate, astfel încât a revizuit în creștere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.
Te-ar putea interesa și: Elevii din 1.000 de unităţi de învăţământ vor beneficia de programul „Masă sănătoasă”. Zilnic se va acorda mâncare caldă sau un pachet alimentar
În 2023, comercianții cu amănuntul de produse alimentare din câteva țări, inclusiv Germania și Belgia, au anunțat că au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare, în urma majorării prețurilor. Creșterile de prețuri pentru produsele Pepsi au stimulat rezultatele companiei, în ciuda unei scăderi a vânzărilor, potrivit rezultatelor companiei pentru al treilea trimestru 2023.
Gigantul a declarat că a crescut prețurile la nivel global cu 11% în medie, contribuind la creșterea veniturilor peste așteptările analiștilor, în ciuda faptului că volumul PepsiCo a scăzut cu 2,5%. Vânzările nete pentru al treilea trimestru au crescut cu aproape 7%, la 23,45 miliarde de dolari.
Ca urmare, PepsiCo și-a majorat prognoza pentru întregul an 2023, al treilea trimestru consecutiv în care face acest lucru. Compania se așteaptă acum ca profitul pe acțiune să fie de 7,54 dolari, în creștere de la 7,20 dolari pe acțiune, când a publicat prima dată prognoza în februarie, potrivit CNN.
Asemenea altor companii alimentare, Pepsi a mărit prețurile pentru a atenua inflația. Chiar și așa, s-a înregistrat o oarecare îmbunătățire pentru consumatorii americani, creșterea prețurilor la alimente încetinind în august, cu doar 0,2% pentru luna respectivă.
Indicele prețurilor de consum din septembrie va oferi joi o nouă lectură a inflației. Pepsi a precizat că în America de Nord au crescut și vânzările pentru Gatorade, apa minerală Bubly și sucurile. Compania a anunțat, de asemenea, că intenționează să relanseze Baja Blast, un suc preferat de fani pe care l-a creat împreună cu Taco Bell, în trei varietăți diferite, inclusiv o versiune fără zahăr.
Totodată, consumatorii ar trebui să se aștepte să vadă în curând pe produsele sale noul logo Pepsi, dezvăluit în martie 2022. Gerald Pascarelli, analist la Wedbush, a declarat că prețurile au fost, probabil, puțin mai mari, iar volumele au fost, probabil, puțin mai slabe, „dar, la sfârșitul zilei, prețurile pozitive conduc în mod clar la un efect de levier operațional”.
PepsiCo și rivala Coca-Cola au beneficiat de cvasi-dominația lor pe piața globală a băuturilor carbogazoase, precum și de consumatorii atenți la costuri care cheltuiesc pe produse catalogate drept „luxuri accesibile”.