De asemenea, diferenţe există şi la nivelul comunităţilor regionale. Cei mai mari susţinători ai băncilor digitale sunt rezidenţii din vestul ţării (49%), în timp ce în sudul ţării (Muntenia), modelul mixt de bancă cu prezenţă fizică, dublată de o aplicaţie de digital banking, este mai popular (44%).
Foarte interesant este faptul că locuitorii din nord-vestul ţării sunt fani ai modelului clasic de banking la ghişeu (15%), în timp ce, la polul opus, bucureştenii şi locuitorii din Ilfov sunt cei mai mari opozanţi ai acestui model (5%).
Mai mult, cei mai mulţi români (42%) au două conturi bancare, dar campioni în această secţiune sunt milenialii (53%). GenX se remarcă prin numărul mai mare de conturi bancare – 28% declară că au între 3-5 conturi bancare. Doar 3% dintre respondenţi spun că nu au niciun cont bancar, iar procentul este identic atât în rândul femeilor, cât şi printre bărbaţi. Cei mai mulţi consumatori care nu au niciun cont bancar se regăsesc printre reprezentanţii GenZ (8%), un procent superior mediei naţionale, în timp ce la segmentul de vârstă 35-44 de ani a fost identificat cel mai mic procent de răspunsuri „niciun cont bancar” (0,9%).
Potrivit studiului, unul din doi români din Generaţia Z preferă banca din smartphone celei cu prezenţă fizică. 35% dintre aceştia consideră că este preferabilă banca digitală deoarece oferă mai multă flexibilitate, iar 13% pentru controlul sporit asupra banilor. Preferinţa faţă de digital banking este mult mai evidentă în rândul generaţiilor Z, Mileniali şi parţial GenX, cu procente care variază între 45% şi 50%. Respondenţii cu vârste peste 45 de ani sunt în favoarea unei soluţii mixte – serviciile bancare clasice combinate cu o aplicaţie de digital banking (cea mai mare valoare, 49%, se remarcă la categoria de vârstă 55-64 de ani).
”Atunci când o bancă digitală oferă o experienţă excelentă clientului, nu este nevoie de o interacţiune fizică, faţă în faţă, sau de o deplasare într-un oficiu real al unei bănci. De aceea, şi după ce sucursala Revolut Bank din România va deveni operaţională, vom continua să le oferim clienţilor aceeaşi experienţă – 100% digitală. În schimb, clienţii vor putea să îşi vireze fără dificultate salariile direct în contul Revolut în lei, vor putea beneficia de şi mai multe produse clasice bancare (depozite de economii, credite ), vor putea face plăţi către diverse instituţii ale statului, vor putea schimba bani în peste 30 de valute, fără să fie nevoie să se deplaseze la un oficiu bancar, să îşi modifice programul zilnic, să completeze diverse formulare. Ca şi până acum, îşi vor rezolva toate problemele legate de bani direct în aplicaţie, doar cu telefonul mobil” a explicat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank Sucursala România şi Italia, potrivit Mediafax.
Citește și Nicușor Dan: „Încă 9 spitale din Capitală vor beneficia de investiții în proiecte de digitalizare, în valoare de 51 de milioane de lei”