Ioana Luca, împreună cu soțul ei, a plecat în Spania acum 19 ani și a lucrat în restaurantele din capitala spaniolă. Revenirea în România a fost o decizie bine cântărită, influențată de schimbările economice și sociale pe care le-au observat de la distanță.
„Am încercat să aducem o părticică din Spania aici, cu câteva produse, cu ingrediente de acolo. Aici este un steak de ton pe grătar, ‘atun a la brasa’, cu o sălățică de mango și avocado”, a explicat Ioana Luca, potrivit Digi 24.
Până în 2016, nu se gândeau să se întoarcă în România, dar schimbările din țară și oportunitățile noi i-au determinat să își regândească viitorul.
„Ne mai întrebau prietenii, rudele de aici: ‘De ce nu vă întoarceți? Că-i mai bine în România. S-au mai schimbat lucrurile’. Am simțit că există o șansă aici, de a face ceva”, a adăugat antreprenoarea.
În 2019, s-au întors în România și au investit 150.000 de euro din economiile lor, la care s-au adăugat 35.000 de euro obținuți printr-un proiect guvernamental. Cu aceste resurse, au deschis propriul restaurant cu specific spaniol în Iași.
„A fost foarte fain, ca experiență, merită încercat! Piața mai poate absorbi noi afaceri. Am mai întâlnit și dintre clienți, ne-au spus că au stat în Spania și s-au reîntors în ultimii ani. Și acolo a mai scăzut nivelul de trai, în ultimii ani, și s-a echivalat oarecum. Nu în toate aspectele, dar în unele da”, a explicat Ioana Luca.
Clienții restaurantului apreciază autenticitatea preparatelor și experiența personală a antreprenorilor.
„Povestea le-a dat credibilitate. Ei nu doar că au fost în Spania, au lucrat în acest domeniu în Spania”, a spus o clientă.
O altă clientă a subliniat importanța poveștii din spatele afacerii: „Simplul fapt că noi, consumatorii, cunoaștem povestea mi se pare un mare avantaj, pentru că ne lipsesc poveștile. Adică, de multe ori, relația e pur tranzacțională”.