Faptul că România duce lipsa unei rețele moderne de autostrăzi și căi ferate afectează toată economia, nu numai fabricile auto Dacia-Renault și Ford, a punctat Roxana Capătă, de la Ford România.
,,Infrastructura pune o presiune pe întreaga economie. Nu este vorba doar despre fabrica de la Craiova sau de la Pitești sau de ceea ce se întâmplă în industria auto. În ultimii 2-3 ani vedem o deteriorare a timpilor de transport. Nu vorbesc doar despre ruta Craiova-Constanța, ci despre toate compound-urile naționale care afectează brandurile auto. Din 2020 a început o deteriorare a timpilor de transport și continuă din cauza mai multor factori. Majoritatea transportatorilor și-au pierdut flota și capacitățile de transport în timpul pandemiei și acum este o perioadă de reconstrucție. Doi, partea de infrastructură, autostrăzile…afectează toate colțurile georgrafice ale României. Dacă trebuie să transportăm mașini către clienții noștri din Botoșani sau Iași este cea mai nesigură rută ca predictibilitate și timp pe partea de est a României. Toată infrastructura națională afectează de la micro la macro tot fluxul operațional al industriei auto de la distribuția de piese auto, transportul mașinilor etc”, a explicat Roxana Capătă, de la Ford România.
Citește și Circulația mai multor trenuri a fost suspendată! CFR a luat noi decizii drastice
Potrivit Economedia, PIB-ul pe cap de locuitor e mai mare cu 25% în județele care au măcar un tronson de autostradă față de județele fără autostradă. Infrastructura are un rol extrem de important pentru a atrage investiții străine.
Conform datelor oficiale ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România), companiile auto Dacia și Ford au produs nu mai puțin de 509.000 de autovehicule, fiind o producție – record.
Cât mai așteaptă Dacia și Ford, dar și cele 566 de companii din industria automotive autostrăzile și căile ferate moderne
Există șanse ca la final de 2024 legătura completă între Pitești, București și Constanța să se facă pe toți cei 50 de kilometri ai Autostrăzii A 0 București Sud. Potrivit estimărilor, lotul 3 Aktor ar putea fi finalizat în vara – toamna lui 2024, în niciun caz în aprilie 2024, așa cum arăta termenul din contract. În funcție de mobilizarea Ozaltin și UMB, pentru loturile 1 și 4 ale Drumului Expres Craiova -Pitești, în decembrie 2024 ar fi șanse pentru legătura Craiova-Constanța pe care ministrul Grindeanu a promis-o încă din 2022 pentru acest an.
În 2025 – 2026 ar putea fi deschisă integral prima autostradă care să unească A 7 Ploiești-Pașcani, iar prima autostradă care să treacă și Carpații mai devreme de 2028 nu se estimează finalizarea loturilor de munte 2 și 3 (67 km.) pe A 1 Sibiu-Pitești), loturile Mapa și WeBuild.
Și Autostrada Unirii (A8) Târgu Mureș-Iași-Ungheni, legătura Moldovei la Transilvania merge înainte, deși până acum CNAIR a făcut contract doar pentru 10% din lungimea traseului.