Alianța neașteptată dintre Auchan și Profi a luat clienții prin surprindere. Înțelegerea dintre cele două mari magazine este „un parteneriat pentru negocieri”, scrie profit.ro.
“Pentru a putea obține condiții mai avantajoase pentru clienții noștri, considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este o evoluție normală ca doi retaileri să își pună la un loc volumele de achiziții pentru a crea forme de alianțe care să le permită să concureze și mai eficient marile rețele de retail alimentar și să asigure prețuri mai bune pentru clienți, mai cu seamă în această conjunctură inflaționistă” spune Gaëtan Pacton, directorul general al Profi.
“O alianță de negociere este un lucru normal în peisajul comerțului modern” afirmă și Ionuț Ardeleanu, directorul general Auchan.
“Miza este una importantă pentru toți, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienților noștri. Este o miză serioasă și un răspuns pe care clienții noștri se așteaptă să îl avem pregătit, așa cum i-am obișnuit de fiecare dată până acum” a mai spus el.
Mai citește și: Declarația unică 2023. Cine și când trebuie să depună Formularul 212 la ANAF anul acesta
Auchan și Profi au pornit de la parteneriate similare, de pe piețele de retail mature, care respectă toate cerințele legale legate de protejarea concurenței. Cele două companii vor continua să se dezvolte separat pe piață, cu excepția negocierii împreună cu un număr limitat de furnizori mari , internaționali, a unor condiții comerciale de achiziții în cercul parteneriatului.
Față de ceilalți furnizori locali, naționali sau internaționali, cei doi se vor comporta ca și până acum. Negocierile comune se vor derula începând cu data de 1 februarie, pentru un timp limitat de 3 luni.
Comerțul modern a ajuns în anul 2022 la peste 4000 de unități comerciale, un număr record ce concurează în fiecare an cu piața de comerț tradițional. Deși rata inflației ajunsese la 17% în anul care a trecut, aceasta nu a oprit expansiunea marketurilor, supermarketurilor și hypermarketurilor.
Chiar dacă țara noastră a avut unul dintre cele mai ridicate procente ale inflației din Europa, acest lucru nu i-a afectat decât pe cumpărători, retailerii internaționali continuând să se dezvolte. Puterea de cumpărare este mai mică, însă nevoile sunt tot mai mari și tot mai multe. Mai multe detalii despre expansiunea magazinelor găsiți în articolul DailyBusiness.
Te-ar mai putea interesa și: Vouchere energie 2023. Marcel Boloş anunţă un nou plafon pentru decontarea facturilor