Astăzi, au o afacere unică în România, care a cunoscut succesul. Ruben și Iosif nu au avut nevoie de vreun model de business, ci doar de creativitate și un dram de curaj, necesar pentru a se aventura în hățișurile birocrației. Nu a fost, însă, o provocare de nedepășit, astfel că acum cei doi suceveni vând pe bandă rulantă ceasuri personalizate din lemn.
Ceasurile Noah au o poveste în spate, așa s-a ajuns și la serii limitate precum ”Centenary Limited Edition” – dedicate celebrării a 100 de ani de la Marea Unire sau ”Zamfir 80 Limited Edition” – 80 de ceasuri dedicate împlinirii a 80 de ani de către marele artist Gheorghe Zamfir.
Ideea ceasurilor din lemn i-a venit lui Ruben după ce și-a scăpat ceasul model clasic, pe care-l purta la mână, pe gresie.
„În 2012, am primit de la soția mea un ceas din comerț și la un moment dat l-am scăpat jos pe gresie. În acel moment mai multe elemente aplicate pe cadranul ceasului s-au desprins și au blocat mecanismul.
În 2013 eram în anul 5 la facultatea de Arhitectură și Urbanism din Cluj-Napoca și aveam proiecte pe rol la care foloseam destul de mult lemn. Am luat niște tije de lemn și cu un simplu cutter am început să strunjesc și să tai din elementele respective de lemn până mi-a ieșit „o mică ramă de tablou” de dimensiunea unui ceas. Am luat cureaua de la ceasul defect și am montat-o pe noua piesă de lemn pe care tocmai o creasem. Am pus „ceasul de lemn“ pe mână și mi-a plăcut senzația. Inevitabil m-am gândit la cât de tare ar fi să-mi fac propriul ceas din lemn.
După câteva zile i-am trimis lui Iosif Harasemiuc o poză cu „rama de tablou pe mână” să îi zic de ideea pe care o coceam. Iosif, fiind inginer la bază, un om tehnic și priceput, a reușit să afle ce ne trebuie pentru a putea produce un ceas de lemn. După mai multe iterații am fost împreună de acord să pornim pe acest drum. Să facem în România un ceas de mână folosind lemn exotic.
Au urmat 2 ani intensi de investiții, multe schițe, nopți nedormite, nenumărate teste și prototipuri. Acești 2 ani au fost grei nu doar datorită nivelului de investiții care se cerea, dar și datorită reacției oamenilor care auzeau ce vrem să facem. Majoritatea erau sceptici și ne credeau nebuni.
Iar în 2015, în luna mai, am lansat pagina de Facebook NOAH și am participat la un târg de design intitulat Made in Romania, târg la care am vândut primele 8 ceasuri cu un preț mediu de 700 RON/ceas. Acela a fost momentul în care am prins aripi, toată presa a început să vorbească despre ideea noastră, primeam o grămadă de mesaje și multe comenzi prin intermediul Facebook, fără să avem un website„, a dezvăluit Ruben Perju într-un interviu pentru Playtech
Principalii clienți ai Noah Watch sunt oamenii iubitori de frumos. Sunt și multe persoane publice care le calcă pragul magazinului.
„Clienții NOAH sunt în primul rând oameni extrem, extrem, extrem de faini! Oameni educați, deschiși, iubitori de artă, frumos și inovație și nu în ultimul rând, oameni care investesc în experiențe.
Până la urmă, să porți un ceas NOAH este în sine o experiență! Evident, ne bucurăm de fiecare dată când o persoană publică cu o influență foarte mare ne contactează să îi facem un ceas personalizat.
Printre aceste persoane putem aminti pe Maia Morgenstern, Ion Țiriac, Helmuth Duckadam, Nadia Comăneci, Inna etc„, a dezvăluit Ruben.
Prețurile ceasurilor din lemn încep de la aproximativ 1.000 de lei și pot ajunge până la 1.700 de lei.