Dorinel Umbrărescu a cumpărat combinatul cu 12 milioane de euro și îl va redeschide, creând astfel sute de locuri de muncă. Estimările indică faptul că, pentru început, vor fi disponibile între 100 și 150 de locuri de muncă, urmând ca numărul acestora să ajungă la 300 – 400 până în anul viitor. Redeschiderea combinatului este planificată pentru toamna acestui an.
Combinatul urmează să producă fier pentru autostrăzile din România.
Primul pas a fost făcut în februarie, când o firmă a familiei Umbrărescu, Eco Wind Power SRL, a cumpărat creanța în valoare de peste 123 milioane lei a ANAF pentru proprietate, scrie Profit.ro. Administratorul Laminorul Danube Metallurgical Enterprise SRL (LDME) a transmis recent o notificare către firma care închiriase activele firmei în septembrie 2022. Compania este MF Industry & Asset Management SRL, controlată de Alexandru Rotaru din Republica Moldova. Odată cu demersurile lui Dorinel Umbrărescu, Rotaru va scăpa de afacerea falimentară.
Dorinel Umbrărescu este cunoscut și sub porecla de Regele Asfaltului pentru că are o mulțime de contracte cu statul. În prezent, deține 3 firme: Spedition UMB, SA&PE Construct și Tehnostrade. Ultima din listă a avut, în 2022, spre exemplu, o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro, în creștere cu circa 50% față de 2021.
Potrivit datelor oficiale și a ultimelor rapoarte, firma Tehnostrade a avut, în 2022, afaceri de 1,7 miliarde lei, majoritatea fiind cu statul român. La final de an, a reușit să înregistreze chiar un profit de 147,9 milioane. Aproape la fel stau lucrurile și în cazul Spedition UMB, care a avut un profit de 2,13 miliarde de lei, cu doar 46 de angajați. Mai mult, la SA&PE Construct, a avut profit de 12,9 milioane de lei, cu doar 3 angajați.
De combinatul de la Oțelu Roșu se va ocupa Alexandru, fiul cel mare al lui Dorinel Umbrărescu.
„Are gânduri foarte, foarte îndrăznețe. Alexandru are doar 34 ani, este foarte tânăr, dar n-am mai văzut până acum un tânăr așa de bine documentat și pregătit. În plus, e de o modestie debordantă. Mi-a spus că, într-o perioadă nu foarte îndepărtată, vrea să ajungă la 700 de angajați. Vrea să aducă și un laminor aproape nou, îl are deja pregătit, în Slovacia.
Pentru perioada următoarea a comandat deja 6 km de gard nou. În același timp pune stâlpi noi de iluminat, iar una din halele pe care le-am vizitat o va moderniza că să fasoneze fierul vechi, să-l pregătească pentru construirea de autostrăzi în România. Ei de aceea au venit la Oțelu Roșu. Mi-au spus că au contracte semnate în România pe următorii 10 ani de acum înainte. Diferența de preț la fierul beton produs la Oțelu Roșu cu fierul beton cumpărat din Turcia le amortizează investiția făcută la noi în oraș”, a declarat Luca Mălăiescu, primarul orașului Oțelu Roșu, la Express Live.