La aproape patru ani de la lansarea licitației, a fost stabilit în cele din urmă constructorul pentru contractul în valoare de peste 800 de milioane de lei. Mai precis, este vorba despre șantierul care va fi deschis între A1 – Joița și DN 1 Corbeanca. Ultimul pas până la începerea lucrărilor, deci semnarea contractului cu Pizzarotti, ar putea fi făcut în următoarele zece zile, dacă nu se depun noi contestații.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a făcut miercuri, 22 martie, anunțul despre stadiul birocratic al Autostrăzii de Centură, zona de nord.
„Ultimul din cele 7 Loturi ale A0 (100,7 km) este la un pas de a avea constructor desemnat ! Comisia de evaluare a CNAIR a reconfirmat astăzi pentru contractul de proiectare și execuție a lucrărilor Lotului 1 din A0 Nord același câștigător, respectiv o Asociere româno – italiană. Valoarea lucrărilor pentru proiectarea și construcția Lotului 1 (17,5 km) este de 815 milioane lei, fără TVA.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, iar durata contractului este de 34 de luni: 12 luni – proiectare și 22 luni- perioada de execuție a lucrărilor. Traseul acestui Lot se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1, în dreptul localității Corbeanca. Dacă nu vor fi depuse noi contestații la actualul rezultat contractul va putea fi semnat în scurt timp”, a transmis oficialul Guvernului.
Constructorii care au depus oferte pentru lotul 1 sunt: Aktor, Ictaș, Intrakat, China RailWay, Sinohydro, Nurol, Mapa, Pizzarotti, Kalyon, UMB – compania lui Dorinel Umbrărescu și Erbașu.
„În cadrul contractului sunt prevăzute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste CF101 București – Pitești DN7) și respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea)”, a transmis și CNAIR.
Autostrada București – A0 are o lungime de 100 de kilometri. Pe semi inelul sudic toate cele trei loturi sunt în șantier, cel mai avansat este lotul 2 DN 5 – DN 6 (Alsim Alarko). Pe jumătatea de nord UMB ar urma să finalizeze 19 kilometri aferenți lotului 2 până la sfârșitul anului. Loturile 3 și 4 sunt în etapa de proiectare.
Pizzarotti a adus la pachet o mulțime de probleme, avertizează CNAIR. În februarie, o bucată de peste zece metri din Autostrada Sebeș – Turda (A10) s-a rupt, la propriu, din cauza unei alunecări de teren masive, care a îndepărtat parapetul metalic și gardul de protecție de la marginea drumului. Pe șantierul respectiv a lucrat Pizzarotti, care a terminat lucrările cu întârziere. În urma evenimentului rușinos, CNAIR a tras un semnal de alarmă cu privire la „seriozitatea” italienilor.
„Aceeași firmă lucrează și pe lotul 1 Ploiești – Buzău (A7). Și tocmai pentru că ‘performanțele’ de pe Sebeș – Turda 1 îi recomandă, suntem foarte atenți la cum lucrează pe acest lot al A7″, a precizat CNAIR, pentru România TV.