România este contratimp, în privința proiectelor de infrastructură rutieră, care trebuie finalizate conform calendarului asumat prin PNRR. Dorinel Umbrărescu este antreprenorul în care românii își pun mari speranțe și care are în lucru un număr consistent de șantiere, în special din A7 – Autostrada Moldovei.
Totuși, există și constructori străini care au preluat anumite sectoare, în lucru. Printre aceștia se numără turcii de la Alsim Alarko, respectiv Nurol, care lucrează pe Autostrada București A0 și pe A3 Transilvania.
Cei doi constructori sunt „umăr la umăr”. Lotul 2 de pe Autostrada A0 București Sud este la 71% execuție, iar lotul celor de la Nurol, de pe Autostrada Transilvania, este la același stadiu de execuție, potrivit datelor oficiale CNAIR, transmise de EconoMedia.
Lotul 2 de pe A0 ar urma să se deschidă în vară. Este vorba despre doar 11 kilometri între DN6 – Bragadiru și DN5 – Jilava. Nu se va ajunge până la Vidra, lotul 1, unde lucrează tot Alsim, care se află la un stadiu de 60%.
De asemenea, pe lotul lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău, 14 kilometri, constructorul Nurol trebuie să finalizeze și cele două conexiuni cu rețeaua de Drumuri Naționale, la vest fiind lotul în licitație Chiribiș – Suplacu de Barcău, iar la est, lotul cu Tunelul Meseș Nușfalău – Poarta Sălajului, cu licitație de-abia relansată, mai precizează sursa citată.
Contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii A0 București Sud, lung de 16 km, a fost semnat cu Alsim Alarko în martie 2019. Contractul pentru lotul Nurol de pe Autostrada Transilvania a fost semnat în septembrie 2020, cu șase luni de proiectare și 18 de execuție.
Între timp, Dorinel Umbrărescu trage tare pe lotul al treiela al Drumului Expres Craiova – Pitești. Tronsonul de 32 de kilometri se află la un stadiu de 70%. Deschiderea este așteptată în toamnă.