Nicușor Dan a anunțat astăzi, 6 iulie, că au fost depuse două oferte la contractul pentru modernizarea liniei 5 de tramvai. Contractul scos la licitație are o valoare totală de 154 milioane de lei, informează economedia.ro.
Licitația a fost lansată în SEAP la sfârșitul lunii mai. La termen au depus oferte două firme, mai exact, constructorii Tancrad și Mari Vila, pentru modernizarea liniei 5 de tramvai.
,,Astăzi au fost deschise ofertele depuse pentru reabilitarea liniei 5 de tramvai și avem doi ofertanți: Asocierea Tancrad (Leader), Oldroad Construct, Constructii Erbasu și Asocierea Mari-Vila Com (Leader), Luxten Lighting Company, Electromontaj.
În cadrul lucrărilor, care fac parte din obiectivul de investiții „Reabilitarea sistemului rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa”, se vor executa lucrări la calea de rulare, peroane, reţeaua de contact, substația de tracțiune Nordului, sistemul de iluminat public. Totodată, vor fi și lucrări de relocare semaforizare pe Bdul Barbu Văcărescu și str. Alexandru Șerbănescu, precum și lucrări la rețelele edilitare.
Urmează perioada de evaluare a ofertelor și ulterior semnarea contractului cu Asocierea care va fi declarată câștigătoare”, declară Nicușor Dan.
Citește și despre: CFR alocă jumătate de miliard de lei, pentru modernizarea a șase gări, inclusiv pentru Gara de Nord. Ultima licitație lansată vizează gara din Pașcani
Investiția pentru modernizarea liniei 5 de tramvai a fost aprobată într-o primă etapă în 2 iunie 2022. Ulterior, Societatea de Transport București a efectuat Proiectul Tehnic. Linia 5 de tramvai este una dintre cele mai eficiente. Ea are un număr mediu de 11.731 de îmbarcări pe zi.
Lungimea totală a tronsoanelor linie curentă care se va moderniza este de 4.25 kilometri cale dublă. Pe traseu se vor moderniza și 15 peroane. Valoarea totală a investiției este de 228 milioane de lei cu TVA inclus, iar devizul pentru lucrări este de 166 milioane de lei.
Pentru a face exproprierile necesare modernizării buclei de întoarcere și pentru a începe lucrările pentru refacerea șinelor, Primăria Capitalei a avut nevoie de peste 5 ani. Tramvaiele vor facilita deplasarea spre instituțiile publice și vor face legătura cu linia de Metrou M2 Berceni – Pipera.