- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Două orașe, de pe traseul celei mai periculoase șosele din România, vor avea șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante. CNAIR a făcut anunțul

21 Aug, 10:17 • Constantin Cristina
CNAIR face șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante pe DN 2 în județele Buzău și Vrancea. Construcțiile vor fi realizate din fonduri PNRR.
Două orașe, de pe traseul celei mai periculoase șosele din România, vor avea șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante. CNAIR a făcut anunțul

Buzău și Vrancea vor beneficia de șapte pasaje pietonale subterane urmează să fie realizate pe DN 2 (E 85), care vor fi asigurate din PNRR, de pe traseul celei mai periculoase șosele din România, a informat economedia.ro.

Citește și: Podul peste Prahova de pe DN 1 București-Ploiești intră în reparații! CNAIR anunță perioada în care circulația va fi restricționată

Două orașe, de pe traseul celei mai periculoase șosele din România, vor avea șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante. CNAIR a făcut anunțul

De asemenea, DN 2 București-Bacău-Suceava-Siret este principala legătură a Capitalei cu județele din Moldova și, potrivit statisticilor cea mai periculoasă șosea din țară cu doar 17 kilometri de Autostradă (A 7 Centura Bacău) care să preia traficul de tranzit. Pe DN 2 E 85 traficul este la nivel de autostradă, iar pe unele tronsoane se circulă pe acostament lărgit folosit incorect ca bandă de circulație, iar depășirile sunt foarte periculoase.

Principala cauză pentru care s-a luat decizia de a se construi aceste pasaje, potrivit statisticile poliției reprezintă traversările neregulamentare. Proiectul pasajelor pietonale subterane face parte dintr-un program mai amplu pentru a crește siguranța rutieră pe DN 2- E 85. Se estimează că începând din a doua jumătate a anului viitor vor fi deschise unele tronsoane de pe Autostrada Moldovei A 7 Ploiești-Pașcani (319 km., dar fără contract semnat pe lotul 2, Pietroasele -Buzău).

Pentru realizarea pasajelor, CNAIR a scos la licitație șapte contracte pentru Studiul de Fezabilitate, fiecare contract cu o valoare de 309 mii lei. Sunt patru pasaje pietonale în județul Buzău la Limpezis, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău respectiv Golești, Garoafa și Mărășești în Vrancea. Primul pasaj, cel de la Limpeziș este proiectat la km. 84, iar ultimul, cel de la Mărășești la km. 203 în zona Mausoleului Eroilor. Conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia, CNAIR solicită lifturi pentru persoane cu dizabilități, scări fixe și rulante, supraveghere video și posibilitatea alimentării cu energie din panouri solare. Durata Studiului de Fezabilitate este de 90 de zile, iar Proiectul pentru Autorizarea Lucrărilor de 60 de zile.

CNAIR construiește pasaje pentru Buzău și Vrancea
CNAIR construiește pasaje pentru Buzău și Vrancea

„Obiectivul general al contractelor este Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: Lot 1: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 84+120, localitatea Limpezis, jud. Buzau; Lot 2: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 95+470, localitatea Costesti, jud. Buzau; Lot 3: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 115+300, localitatea Maracineni, jud. Buzau; Lot 4: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 122+700, localitatea Posta Calnau, jud. Buzau;

Lot 5: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 179+025, localitatea Golesti, jud. Vrancea; Lot 6: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 192+948, localitatea Garoafa, jud. Vrancea; Lot 7: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 km 203+630, in zona Mausoleului Eroilor de la Marasesti, jud. Vrancea;”

Cel mai aglomerat tronson al DN 2 în jud. Buzău este la Mărăcineni, zona de nord a municipiului. Potrivit CNAIR, pe acest tronson, la recensământul din 2015 s-a înregistrat o medie zilnică anuală (MZA) de 31603 autovehicule. Ca nivel de comparație în cele mai aglomerate zile de vară, pe Autostrada Soarelui -A 2 la Fetești – stațiile de taxare sunt aprox. 35 000 treceri. Spre deosebire de alte zone unde DN 2 are acostament lărgit, pe acel segment sunt 4 benzi, iar CNAIR spune că pasajul pietonal este necesar pentru ca pietonii să nu mai traverseze prin loc nepermis. Zona este foarte aglomerată pentru că preia și traficul de pe DJ 203 K, drum paralel cu râul Buzău.

Un alt pasaj pietonal subteran va fi realizat pe DN 21 în zona Lacul Sărat (județul Brăila).

Alte articole: Motivul pentru care a fost închis Podul de la Brăila în noaptea de luni spre marți. CNAIR a făcut anunțul: ”Constructorul a considerat că luni nu este sărbătoare”

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci