- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj, oferă explicații detaliate privind motivele pentru care România nu intră în Spațiului Schengen

19 Sep, 18:24 • cristian.barbu
Competiția este feroce în urma începerii reconstrucției Ucrainei, un proiect evaluat la sute de miliarde de euro, iar toată lumea dorește să obțină o parte din această afacere. Acest lucru reprezintă o piedică destul de mare pentru aderarea României în Spațiul Schengen.
Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj, oferă explicații detaliate privind motivele pentru care România nu intră în Spațiului Schengen

Materii prime și materiale necesare pentru reconstrucție vor fi livrate din China, India și Țările Arabe, principalii producători mondiali, folosind containere pe nave de mari dimensiuni și tancuri petroliere, către Ucraina.

„Fără România în Spațiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China și India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile petroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Oceanul Atlantic, Marea Mânecii, Marea Nordului, Marea Baltică. Vasele gigantice și tancurile petroliere vor descărca containerele în porturile din Europa de Vest, iar de aici transportatori din Europa de Vest le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucția țării.”

Schengen

Citește și: S-a aflat data la care România ar putea intra în spațiul Schengen. Austria se opune aderării totale

Acesta a mai adăugat faptul că tariful pentru fiecare container este de aproximativ 10.000 de dolari, iar timpul necesar pentru transportul pe mare și uscat este de aproximativ 80 de zile

„Cu România în spațiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China și India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile pretroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Marea Egee, Marea Marmara, Marea Neagră. Vasele gigantice și tancurile petroliere vor descarcă containerele în porturile din Europa de Est și Turcia iar de aici transportatori din Europa de Est și Turcia le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucția țării. Costul pe container: în jur de 8.000 $, durata transportului pe mare + uscat = circa 50 de zile”, a declarat Dragoș Damian.

Dacă România (și Bulgaria) ar fi admise în Schengen, ar putea avea un impact semnificativ asupra rutelor maritime și ar putea afecta interesele de afaceri în valoare de zeci și sute de miliarde. Perspectivele de admitere a României (și Bulgariei) în Spațiul Schengen în următorul ciclu al Parlamentului European sunt minime.

„Doar banii contează, sunt deasupra acordurilor politice, securității frontierelor sau politicillor de coeziune….”

Vezi și: Decizia Comisiei Europene privind cerealele din Ucraina și impactul asupra fermierilor români

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce vi se oferă dacă lucrați la stat”
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce ...
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor fi creșteri de la 1 ianuarie 2025
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor ...
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 milioane de euro
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 ...
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Strategia națională 2025-2035 promite să elimine complet sărăcia energetică!
Strategia națională 2025-2035 promite să elimine complet sărăcia energetică!
Noua centrală pe gaz de la Iernut va fi finalizată în mai 2025, anunță ministerul Energiei
Noua centrală pe gaz de la Iernut va fi finalizată în mai 2025, anunță ministerul Energiei
Avizul obligatoriu pentru proprietarii de terenuri. Actul fără care nu pot vinde
Avizul obligatoriu pentru proprietarii de terenuri. Actul fără care nu pot vinde
Altex dă lovitura! Noua strategie care va schimba complet piața electrocasnicelor!
Altex dă lovitura! Noua strategie care va schimba complet piața electrocasnicelor!
Dispar plățile cu cardul în România? Metoda care ia avânt în băncile din țara noastră: „Oamenii s-au obișnuit”
Dispar plățile cu cardul în România? Metoda care ia avânt în băncile din țara noastră: „Oamenii ...
Ce riscă persoanele care deschid sau consumă produse din supermarket, înainte să le plătească, în 2024: „Am fost amenințat cu poliția”. Un avocat lămurește această situație
Ce riscă persoanele care deschid sau consumă produse din supermarket, înainte să le plătească, ...
Invenția genială a elevilor din Timișoara care ar putea schimba circulația pietonilor. Cum au atras atenția autorităților din România
Invenția genială a elevilor din Timișoara care ar putea schimba circulația pietonilor. Cum au atras ...