Dragoș Pavăl, despre expansiunea Dedeman. Povestea fraţilor Pavăl a început la scurt timp după Revoluţie și în doar 10 ani a ajuns la formatul actual de magazin. În anul 1995, oamenii de afaceri din Bacău au deschis primul magazin de bricolaj de mari dimensiuni, însă prima unitate modernă a fost inaugurată la Suceava, în anul 2003.
Șase ani mai târziu cei doi antreprenori au intrat şi pe piaţa din Bucureşti, pe Şoseaua Giurgiului, iar la aproape 30 de ani de la fondarea businessului, Dedeman a ajuns o reţea de circa 60 de magazine, timp în care companii străine precum Praktiker, Bricostore, BauMax sau OBI au intrat şi ieşit de pe piaţa locală.
„În urmă cu 25 de ani, Dedeman era o reţea formată din şapte micromagazine localizate în Bacău. În acea perioadă, începuse să ni se contureze pentru prima oară în minte aspiraţia de a trece graniţele oraşului nostru şi de a deschide un magazin în Roman. Cred că pe atunci nici nu îndrăzneam să visăm aşa departe şi să proiectăm un viitor atât de promiţător pentru Dedeman. Cu toate acestea, ştiam că avem ambiţie, idei bune şi hotărâre şi că prinseserăm un moment extrem de favorabil în perioada în care am pus bazele companiei“, a declarat Dragoş Pavăl, la ZF.
Mai mult, în anul 2015, pentru prima dată, Dedeman Bacău depăşea ca rulaj cea mai mare companie controlată de stat Electrica Furnizare. Astăzi, opt ani mai târziu, retailerul de bricolaj este în continuare, de departe, cel mai mare business antreprenorial din România, cu peste 11 miliarde de lei cifră de afaceri în 2022. Mai mult, este în top 20 cele mai mari firme din economie.
În perioada de după 2008, Dedeman a devenit an după an retailerul cu cea mai spectaculoasă evoluţie. În tot acest timp, şi economia României a cunoscut o dezvoltare puternică şi, în plus, ţara a devenit membră a UE şi NATO.
„În decursul ultimelor două decenii şi jumătate, România a evoluat semnificativ, iar pe multiple fronturi, această transformare a fost radicală, luând în considerare moştenirea lăsată de perioada comunistă, ideologie care s-a infiltrat adânc în fiinţa noastră naţională. Momentele aderării la NATO şi, ulterior, la Uniunea Europeană s-au dovedit a fi repere esenţiale, catalizând progrese considerabile în economia locală prin deschiderea de noi perspective şi oportunităţi în ceea ce priveşte investiţiile, schimburile comerciale, digitalizarea şi evoluţia tehnologică. Evident, probabil că ar fi fost posibile realizări mai ample, dar ceea ce am reuşit să atingem până acum este de-a dreptul remarcabil, conturând premise solide pentru un viitor promiţător“, a mai spus Dragoş Pavăl.
Omul de afaceri a subliniat faprul că îşi doreşte ca economia României să-şi continue creşterea în mod sustenabil, iar pentru ca acest lucru să fie posibil, este esenţial să fie valorificate cu inteligenţă şi grijă atât resursele umane, cât şi cele materiale de care dispune țara noastră.
„În acelaşi timp, canalizarea investiţiilor în sfera educaţiei trebuie să primeze, pentru a putea cunoaşte progrese semnificative şi o evoluţie echilibrată şi armonioasă a societăţii“, a subliniat antreprenorul.
Cât despre miza pe care Dedeman o are Dragoș Pavăl a subliniat că expansiunea este prioritară și asta pentru că chiar dacă este în top jucători regionali, nu are niciun magazin în afara graniţelor României.
„Avem în plan să ne continuăm extinderea la nivel naţional şi regional, menţinând acelaşi set de valori după care ne-am ghidat până în prezent şi implicându-i pe membrii tineri ai familiei noastre în toate activităţile grupului. Suntem ferm convinşi că această abordare ne va oferi premisele necesare pentru a menţine traiectoria ascendentă pe care am parcurs-o până în acest moment“, a mai spus Dragoş Pavăl.