Sorin Grindeanu și Péter Szijjártó au semnat în această săptămână în București contractul privind conexiunea Drumului Arad – Oradea cu Ungaria, relatează antena3.ro. Așa cum arată ultimele informații, traseul va lega orașele Salonta și Békéscsaba și urmează să fie conectat la autostrada M4 din țara străină.
Ministrul Transporturilor și cel al Afacerilor Externe și Comerțului Exterior al Ungariei au semnat contractul cu privire la conexiunea Drumului Expres Arad – Oradea, așa cum arată ultimele informații, printr-un nou punct de trecere a frontierei în Salonta. Traseul va lega orașele Salonta și Békéscsaba, dar mai mult decât atât, drumul urmează să fie conectat la autostrada M4 din țara străină.
Proiectul are în vedere realizarea unui nou drum, a cărui lungime va fi de 50 kilometri, dintre care 43 vor fi construiți pe teritoriul statului maghiar, respectiv, 7 în România. Péter Szijjártó a confirmat în cele din urmă că lucrările vor aduce Drumul Expres Budapesta – Békéscsaba la granița statului român.
„Cheia acestui succes este faptul că noi, pe partea ungară, vom duce Drumul Expres Budapesta – Békéscsaba până la granița cu România. Atunci va exista posibilitatea ca acest drum să se interconecteze cu drumurile expres din țara dumneavoastră”, spune ministrul Afacerilor Externe din Ungaria.
Vezi și: Românii au căzut în plasa locuințelor ciudat de ieftine din Ungaria. Ce au pățit proprietarii
Sorin Grindeanu a confirmat că termenul de finalizare pentru acest proiect este 2026. Mai mult decât atât, ministrul Transporturilor a precizat că acordul de mediu ar trebui să fie obținut în vară, astfel, proiectul tehnic va fi realizat în toamnă. Licitația va avea loc până la finalul acestui an.
„Ar trebui ca în vara acestui an să avem acordul de mediu pentru Drumul Expres, iar în toamnă se va finaliza proiectul tehnic, ca să putem lansa în lictație execuția până la sfârșitul acestui an.
Termenul de finalizare a întregului proiect este 2026”, declară Sorin Grindeanu.
Tronsonul va fi inclus în proiectul Drumului Expres Arad – Oradea. Traseul întregului drum va avea o lungime de 120.1 km și va fi dotat cu patru benzi de circulație. De asemenea, proiectul prevede realizarea unei legături cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, dar și al drumului de legătură cu Arad, de 3 km.
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane. Valoarea totală a proiectului este de 10.7 miliarde de lei, așa cum se relatează în Studiul de Fezabilitate. Ultimele informații arată că finanțarea va fi asigurată din fondurile europene.
Citește și: O nouă vamă pentru România și Ungaria. Când încep lucrările pentru drumul de mare viteză