Firma de proiectare din București HVID Consulting a câștigat licitația pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) pentru Drumul Expres Pitești -Mioveni, potrivit anunțului Consiliului Județean Argeș, autoritatea locală care a preluat investiția de la CNAIR.
HVID Consulting este o firmă de consultanță în domeniul lucrărilor la drumuri și poduri înființată în anul 2012, ce a înregistrat o cifră de afaceri în 2022 de 5 milioane lei și 16 angajați, potrivit termene.ro, citat de Economedia.
Contractul pentru studiul de fezabilitate poate fi semnat doar dacă firmele concurente Like Consulting și M Infra Design nu vor depune contestație. Licitația pentru proiectarea privind Drumul Expres Pitești – Mioveni a fost deblocată la începutul lunii decembrie 2023 după ce Consiliul Județean Argeș a acceptat în procedură un proiectant din Turcia (proiectantul Podului peste Bosfor), iar ofertantul M Infra Design din București și-a retras contestația.
„Consiliul Județean Argeș a încheiat procedura de achiziție privind “Serviciile de elaborare documentație tehnică Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții: DRUM EXPRES A1 – PITEȘTI – MIOVENI”.
Licitația a fost adjudecată de Asocierea H.V.I.D CONSULTING GROUP S.R.L. (lider de asociere) si VIA DESIGN S.R.L. (asociat), subcontractanti: GAZMIND S.R.L., VEHICULE SPECIALE S.R.L., I WAVE SOLUTIONS S.R.L., VPROIEKT S.R.L., INELCO MON IMPEX S.R.L., MUZEUL JUDETEAN ARGES, GREEN COLLECTIVE S.R.L., GEOTESTING C.I. S.R.L.
Durata de realizare a serviciilor:
– 12 luni de la data de începere a contractului din care:
–Elaborare Studiu de fezabilitate – 9 luni
–Asistența tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare și Asistență Tehnică acordată
Beneficiarului pentru procedura de atribuire a Proiectării și Execuției Lucrărilor – 2 luni
–Raport financiar final – 1 lună
–Valoarea serviciilor – 2.770.807,82 lei fără TVA
–Sursa de finanțare a investiției Programul de Transport 2021-2027
Varianta de traseu avizată are o lungime estimată de 10,39 km și va asigura un carosabil corelat cu traficul estimat, dimensionat pentru trafic greu și agabaritic, pentru o viteză de proiectare de 100 – 120 km/h. În afară de drumul propriu zis, investiția presupune și construirea de poduri, pasaje pe drumul expres, restabilirea legăturilor rutiere întrerupte de drumul expres, nodurile rutiere și podețe.
Sunt stabilite două noduri rutiere. Un nod este prevăzut la desprinderea drumului expres din autostrada de centură a Municipiului Pitești A1, respectiv în zona km 117+300, unde este indicată execuția unui nod direcțional de mare viteză între cele două căi de comunicație, alcătuit din 6 bretele unidirecționale.
Pentru asigurarea unei bune legături cu DN 73E – Centura de sud Mioveni este prevăzut un nod rutier în zona km 10+150, amplasat pe raza orașului Mioveni”, a transmis Marius Nicolaescu, vicepreședinte CJ Argeș.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres A1 – Pitești – Mioveni costă 2,8 milioane lei, iar durata de realizare este de 12 luni. În caietul de sarcini, CJ Argeș notează că legătura A1 – Mioveni trebuie să se facă pe un drum modern, iar ca proiecte de viitor se numără Drumul Expres Brașov – Câmpulung (deși este în licitație modernizarea DN 73).
„Traseul actual principal ce realizează legătura între Centura Mioveni Sud (Mioveni) și Autostrada A 1 (Centura Pitești) este asigurat de DN 73. Acest Drum Național are câte o bandă de circulație pe sens și un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație.
Proiectul asigură, de asemenea un traseu de bună calitate pentru vehiculele de transport mărfuri între centrul industrial Mioveni și Pitești. Analiza fluxurilor de trafic din Modelul Național de Transport arată că standardul potrivit pentru acest proiect este Drumul Expres”, se notează în documentația consultată de sursa citată.
Studiul de Fezabilitate pentru drumul expres va fi achitat de la Bugetul CJ Argeș, iar investiția va fi realizată cu ajutorul fondurilor europene. Consiliul Județean notează eronat POIM 2021-2027, acesta fiind de fapt, Programul Transport (PT) 2021-2027.
Comisia de evaluare a Consiliului Județean Argeș a considerat oferta proiectantului M Infra Design& Management drept inacceptabilă pe motiv că subcontractantul și terț susținător, proiectantul Inpro Muhendislik din Turcia nu îndeplinește condițiile de experiență similară, conform contestației.
În contestația depusă pe 14 noiembrie, proiectantul din România susține că firma din Turcia a realizat în subcontractare proiectul celui de-al treilea pod peste Bosfor, parte din proiectul „Autostrada Marmara de Nord”, prin urmare îndeplinește criteriul experiență similiară (detalii aici). M Infra Design a fost înființată în 2022 a avut o cifră de afaceri de 74.000 lei și a raportat un singur angajat.