Vești bune pentru șoferi, CNAIR a început procesul de recepție pentru Drumul Expres Oradea-Borș II, cel care face legătura cu Autostrada Transilvania, transmite Economedia. Acesta este drum de mare viteză cu o lungime de 19 kilometri și care ar trebui să fie inaugurat în următoarele 2 zile, mai exact pe 28 martie.
De asemenea, șoferii din vestul țării trebuie să știe că pe 28 martie intră în vigoare și restricțiile de tonaj din Ungaria pentru Paștele catolic, ceea ce înseamncăar pe banda de urgență a Autostrăzii A 3 Biharia -Borș II se vor forma coloane de autotrenuri în noaptea de luni spre marți, avertizează CNAIR.
În acest context, descărcarea din DEx 16 în A 3 care se face la aproximativ 2,5 kilometri distanță de Borș II ar urma să asigurată cu o bretea clasică de o singură bandă. Poliția de Frontieră și CNAIR trebuie să găsească soluții pentru ieșirea în siguranță din bretea în banda de accelerare/urgență.
Te-ar putea interesa și: CNAIR suspendă licitația pentru construirea Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria. Termenul pentru oferte va fi prelungit
Ionel Scrioșteanu a fost oficialul din Ministerul Transporturilor care a participat la procedura de recepție alături de oficialii CNAIR. Acesta a subliniat că ,,drumul se prezintă foarte bine” și a adăugat faptul că Drumul Expres Oradea-Borș II este al patrulea proiect Strabag finalizat înainte de termen. Mai exact, acest lucru s-a întâmplat cu aproximativ o lună mai devreme.
,,Recepția primului drum de mare viteză finalizat în 2024. Am revenit pe șantierul drumului expres care leagă Centura Oradei (Oradiei) și Autostrada Transilvaniei (A3), primul șantier de drum de mare viteză pe care l-am finalizat anul acesta, pentru care, de astăzi, a început procedura de recepție la terminarea lucrărilor. Darea în trafic a celor 19 km aferenți acestui drum expres va avea loc imediat după finalizarea recepției”, a scris pe Facebool secretarul de stat despre Drumul Expres Oradea-Borș II.
Conform contractului semnat de autorități cu constructorul, Drumul Expres Oradea-Borș II include:
fonduri europene nerambursabile dedicate dezvoltării infrastructurii rutiere.
„Ritmul susținut al acestui constructor a încadrat finalizarea lucrării în termenul contractual, constructorul fiind un exemplu de “AȘA DA “, reușind până la această lucrare să finalizeze trei proiecte înainte de termenul contractual : 1) Pasajul Mogoșoaia de pe Centura Capitalei, 2) secțiunea Ungheni – Târgu-Mureș a Autostrăzii A3, 3) Lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe A3. Studiul de Fezabilitate a fost realizat în parteneriat cu autoritățile locale bihorene, fiind primul de acest fel din România” a explicat Ionel Scrioșteanu despre Drumul Expres Oradea-Borș II.