Grupul francez Carrefour, are în România 379 de magazine, iar în cel de-al treilea trimestru al anului a înregistrat o creștere a vânzărilor de 8,8% față de perioada similară a anului trecut. La noi în țară a fost marcată a 2-a cea mai mare creștere din grup, la nivel european. Foarte multe dintre vânzările retailerului în România sunt mărci private, aproximativ o treime.
Retailerul francez Carrefour a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al anului 2022 o creștere a vânzărilor cu 19% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și o creștere a cotei de piață în toate țările cheie (Franța, Spania, Brazilia), potrivit companiei. De asemenea, aceștia au înregistrat un avans de 38% al sectorului de e-commerce, condus de piața din Brazilia.
Alte articole:A fost aprobat încă un an de ajutor pe timp de criză pentru fermieri. Cine poate primi între 250.000 și 300.000 de euro/fermă
Vânzările Carrefour au crescut la modul general cu 11,3%, cu 12,2% în categoria alimente și 6,4% în categoria produse non-alimentare, reflectând o dinamică comercială solidă în contextul inflației, și relevanța modelului multi-format și omnichannel.
România ocupă a doua poziție ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european, cu o creștere de 8,8% în termeni comparabili (LFL) față de Q3 2021.
În conformitate cu strategia globală și viziunea omnichannel, Carrefour România închide al treilea trimestru al anului 2022 cu 379 de magazine în toate formatele la sfârșitul lunii septembrie 2022 – hipermarket, market și express, precum și prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse prin canalele proprii carrefour.ro și Carrefour App, dar și prin partenerii Bringo și Glovo. Carrefour a continuat expansiunea cu accent pe magazinele de proximitate – formatele Express, Market și discounter – Supeco.
„În cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat să ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a clienților noștri.
Astfel, ne-am menținut eforturile de a le oferi clienților noștri soluții pentru cumpărături accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsă de produse marcă proprie, promoții, preluând totodată asupra noastră o parte din efectele inflației, pentru a păstra în permanență prețuri avantajoase la raft. Acestea au avut ca rezultat creșteri puternice ale traficului de clienți în cel de-al treilea trimestru în toată rețeaua națională și în toate formatele noastre, ceea ce ne dă încrederea să continuăm în această direcție.”, a declarat Régis Moratin, CFO Carrefour România
„Într-un context marcat de numeroase incertitudini și de o inflație accelerată în Europa, Carrefour demonstrează capacitatea sa de a se adapta şi robusteţea modelului de afaceri. Grupul își continuă ritmul accelerat de creștere în toate piețele sale geografice cheie, începând cu Franța. Demonstrăm agilitate, în condiţiile în care consumatorii îşi adaptează din ce în ce mai mult comportamentul de cumpărare la noul mediu inflaţionist. În Brazilia, integrarea Grupo BIG avansează într-un ritm foarte rapid și accelerăm, în același timp, conversia magazinelor. Astfel, Carrefour progresează cu încredere și își mărește obiectivul setat pentru fluxul de numerar pentru 2022.”, a declarat Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour.
În Europa, vânzările au crescut cu 8,6% în termeni comparabili față de Q3 2021, cu o creștere în toate țările. Grupul anticipează că fluxul liber de numerar net va depăși 1 miliard de euro în 2022, pe baza bunei performanțe operaționale înregistrate în al treilea trimestru și a continuării preconizate a tendințelor observate recent până la sfârșitul anului.
Cu toate acesea, Carrefour a remarcat schimbări semnificative al comportamentului de consum al clinților, în special în țările europene în care inflația se simte mai puternic și în care presiunea asupra puterii de cumpărare este mai mare, așa cum sunt de pilă Spania și România. Aceste schimbări se manifestă în special printr-o mai mare fragmentare a cheltuielilor, un coș mediu de cumpărături mai mic și o frecvență mai mare a cumpărăturilor, precum și creșterea vânzărilor de produse cu o valoare unitară mai mică. Potrivit companiei, produsele marcă proprie Carrefour își atrag din ce în cei mai mulți clienți. Acestea reprezintă acum 33% din vânzări, atingând obiectivul pentru 2022.
Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional S.R.L. și Supeco Investment S.R.L.