- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

După 9 ani de amânări și probleme birocratice, secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitaţie

05 Jan, 17:22 • Gabriela Andreescu
Secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş a autostrăzii Transilvania, sau, cum a fost numită de Asociația Pro Infrastructură, „cei 26,35 kilometri blestemaţi”, a fost lansată din nou în licitație publică. Proiectul a început în teren în urmă cu 18 ani şi a trecut printr-o acordare directă, cu compania Bechtel, două rezilieri de contract şi patru licitaţii.
După 9 ani de amânări și probleme birocratice, secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitaţie

Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 26,35 kilometri, a fost relansată în licitaţie, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor, a anunţat, joi, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, citat de Agerpres.

Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania, un proiect de infrastructură care a întâmpinat o serie de probleme de la lansarea sa, a fost lansat din nou în licitație

„Contractul finanţat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuţie a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA)”,a scris Pistol, pe pagina sa de Facebook.

Constructorul care va câştiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care: 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare.

Citește și: Românii văd mersul economiei în mod pesimist. 82% cred că inflația va fi mai mare în 2023 față de anul trecut, iar 84% consideră că ratele dobânzilor vor fi mai mari anul acesta

Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reuşit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reuşit să se mobilizeze, iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016

Secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş a autostrăzii Transilvania a fost lansată din nou în licitație publică
Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a autostrăzii Transilvania a fost lansată din nou în licitație publică

Tot joi, 5 ianuarie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) anunţul de participare la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiş.

„Miercuri, 04.01.2023, CNAIR a transmis spre publicare în JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) anunţul de participare aferent contractului de achiziţie publică pentru proiectarea şi execuţia, respectiv pentru finalizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş, Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiş (km 4+200 – km 30+550), în lungime de 26,35 km”, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.

CNAIR precizează că licitaţia pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie va fi vizibilă în SICAP ulterior publicării anunţului de participare în JOUE.

Nenumăratele probleme cu care s-a confruntat proiectul acestei secțiuni de autostradă i-a determinat pe reprezentanții Asociației Pro Infrastructură să îl numească „cei 26,35 kilometri blestemaţi”

”Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a… patra”,scriau anul trecut în august , pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Citește și: România contraatacă în scandalul Schengen: ANRM îi cere OMV Petrom studiul de comecialitate pentru zăcămintele din Marea Neagră, altfel compania va rămâne fără licență de exploatare!

Urmărește Daily Business pe Google News
Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult
Alte articole
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...