Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a luat decizia de a suspenda licitația pentru lotul 3 de pe drumul expres Oradea-Arad. Această decizie vine la doar câteva zile după ce compania a luat o decizie similară în cazul lotului 1 de pe același drum. Astfel, ambele loturi, care reprezintă etape esențiale ale proiectului, sunt în prezent blocate în cadrul procesului de licitație, arată Economedia.
Lotul 3 de pe drumul expres Oradea-Arad, cu o lungime de 47,07 kilometri, este considerat cel mai lung tronson de drum expres din România. Acesta ar trebui să ofere o conexiune rapidă și eficientă între cele două orașe, doi poli importanți din vestul țării. Cu toate acestea, licitația pentru acest lot a fost suspendată, iar termenul pentru depunerea ofertelor, stabilit încă din februarie, a fost amânat.
Suspendarea licitației pentru drumul expres Oradea-Arad nu a venit fără un motiv întemeiat. Conform informațiilor furnizate de către autorități, cel mai probabil, aceste acțiuni au fost rezultatul unor clarificări necesare solicitate de constructori. Deși nu au fost înregistrate contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) sau în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) până în prezent, suspendarea licitațiilor indică posibile dificultăți sau neclarități întâmpinate în procesul de licitație.
Drumul expres Oradea-Arad este un proiect vital pentru infrastructura rutieră a României. Cu trei loturi distincte și o durată de realizare estimată la 24 de luni, acesta ar urma să faciliteze transportul rapid și sigur între cele două orașe importante din vestul țării.
Lotul 1 se întinde pe o distanță de 33,7 kilometri și include și drumul de legătură dintre DN 79 și Salonta, cu o lungime suplimentară de 5,3 kilometri. Lotul 2, cu o lungime de 39,7 kilometri, are și un drum de legătură până la granița cu Ungaria, adăugând încă 10 kilometri la proiect. Lotul 3, cel mai lung lot, cu o lungime impresionantă de 47,07 kilometri, include și drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest, adăugând 2,9 kilometri la traseu.
Cu toate că proiectul de drumul expres Oradea-Arad promite oportunități semnificative pentru dezvoltarea economică și socială a regiunii, suspensiile repetate ale licitațiilor ridică întrebări cu privire la durata și succesul final al acestui proiect vital pentru infrastructura țării.