- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

După o pauză de 8 ani, CFR a reintrodus trenurile Intercity. Cu ce viteză ar trebui să circule acestea

12 Dec, 09:01 • Bumbeneci Diana
După mai bine de 8 ani, CFR a reintrodus trenurile Intercity. Acestea ar trebui să circule cu o viteză de minim 200 de kilometri pe oră.
După o pauză de 8 ani, CFR a reintrodus trenurile Intercity. Cu ce viteză ar trebui să circule acestea

CFR Călători a reintrodus, după 8 ani de pauză, trenurile Intercity. Noile garnituri sunt mai mari decât trenurile Interregio, vagoanele sunt modernizate, există restaurant, wifi și prize și vor ajunge mai repede la destinație.

CFR a reintrodus trenurile Intercity. Deja au apărut probleme

Cu toate acestea, chiar și prețurile sunt cu 30% mai mari. În prima zi în care au fost introduse tenurile au apărut și probleme.

„E mai aranjat, e mai curat, e dotat mai bine față de celelalte”, spune un călător. „Condițiile sunt foarte bune, nu este aglomerat. E mai curat, se vede”, spune un altul. În total, 27 de perechi de trenuri Intercity vor ieși pe șine.

Călătorii care aleg cu trenurile Intercity, pe lângă faptul că au internet gratuit, beneficiază și de un minibar de unde pot cumpăra o cafea, un ceai sau un sendvis. CFR a promis că va aduce în tren și o bibliotecă.

Ai putea citi și: Contract de 1,91 miliarde lei semnat de CFR. Sorin Grindeanu anunță succes prin PNRR: „Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni”

CFR
CFR

Prețurile sunt oarecum mari pentru România, însă sunt modice, comparând cu alte țări. Pentru un bilet București-Constanța, călătorii plătesc 82 de lei la clasa a doua și 121 de lei la clasa întâi. La un tren Interregio, prețul la clasa a doua este de 72 de lei și 106 de lei la clasa întâi. Garniturile Intercity ajung în schimb mai repede la destinație.

Trenurile ar trebui meargă cu viteze între 160 și 200 de km/h. În multe locuri, din cauza șinelor vechi garniturile merg tot cu frana trasa, iar reprezentanții CFR se așteaptă ca acest lucru să se întâmple constant, având în vedere că în România nu se investește în infrastructura.

„Atunci unde șinele nu sunt pregătite. Șinele și liniile electrificate nu depind de CFR Călători. Mai sunt încă zone unde liniile nu pot fi încă înlocuite. Ai pretenția să mergi cu o viteză mare, tu vei, oferi ce se poate, dar dacă nu ai șina ce faci?”, a declarat Ada Meseșan, purtător de cuvânt CFR.

Și așa cum era de așteptat în România, nici nu au fost bine puse în circulație, că deja Trenurie Intercity au întâmpinat probleme. Unul dintre trenurile care a plecat Suceava s-a stricat în localiatea Dolhasca. Călătorii au așteptat 96 de minute o altă locomotivă, iar garnitura a avut o întârziere de 100 de minute, nimic bizar, atunci când vine vorba despre CFR.

Trenurile Intercity au fost introduse pentru prima dată în 1995 și au circulat fără oprire până în 2014, când au fost oprite din cauza infrastructurii. Unele trenuri Expres și InterCity rulau și 300 km fără oprire iar călătoria dintr-o parte în alta a țării dura 3 ore.

Citește și: 255,6 milioane de lei alocate de CFR pentru lucrări de reparații. Căile dintre București şi Constanța vor fi modernizate

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult