Poliția locală Ploiești a fost sesizată cu privire la izbucnirea unui conflict în cadrul Spitalului de Pediatrie din localitate, scrie Observatorul Prahovean
„La data de 23 octombrie a.c., în jurul orei 14.30, polițiștii Secției nr.4 de poliție Ploiești au fost sesizați, prin apel 112, de către o femeie cu privire la faptul că are un conflict cu medicul de gardă din cadrul unui spital din municipiul Ploiești.
În baza sesizării, polițiștii s-au deplasat la fața locului, nefiind găsită apelanta, însă a fost identificată o femeie, în vârstă de 42 de ani, care a declarat faptul că s-a deplasat împreună cu fiica sa minoră încă de la ora 9.30 și până la acel moment nu fusese consultată de medicul de gardă.
În consecință, polițiștii au aplanat starea conflictuală, aducându-le în atenție persoanelor implicate să respecte normele de conviețuire socială. În cauză, nu au fost constatate fapte de natură contravențională sau penală”, se arată în comunicatul poliției.
După mai bine de patru ore, femeia a plecat fără ca fiica acesteia să beneficieze de consultația pentru care a trebuit să aștepte 4 ore.
Mai mult, la plecare, personalul medical a refuzat să îi dea copie după fișa medicală completată la sosire pe motiv că „așa este procedura”.
Un studiu anual, care analizează calitatea serviciilor sanitare la nivel global, dat recent publicității, arată că românii sunt pe locul trei la nemulțumiri și păreri pesimiste despre sistemul sanitar.
Ipsos Global Health Service Monitor, un studiu realizat în rândul a peste 23.000 de adulți din 34 de țări, arată cu ce se confruntă în prezent oamenii când sunt nevoiți să apeleze la serviciile sanitare.
Confrom raportului, în România, principalele provocări sunt legate de costul de acces la tratament (39% versus 31% media globală) şi birocraţie (38% versus 25% media globala), urmate de personalul insuficient şi timpul de aşteptare (35% fiecare – sub media globală de 42%).