Alice Udrea este românca care a activat în domeniul ospitalității timp de 15 ani, iar după zece ani în care s-a implicat în proiecte diferite pentru companie, a ales să-și ia inima în dinți și să pornească pe drumul ei. Prima afacere de debut a fost o agenție de turism, Qualis Travel, care le pune la dispoziție clienților doritori de experiență, diferite călătorii memorabile. A doua afacere a fost inițiată din pasiune. În cadrul călătoriilor sale, Alice a descoperit pasiunea pentru uleiul de măsline, așadar a deschis un magazin online care comercializează produse din Creta, a relatat businessmagazine.ro.
„Activez în domeniul turismului de peste 15 ani, iar pe parcursul acestor ani am lucrat pe poziţii de management atât în hotelărie, cât si în agenţii de turism, precum şi în cadrul unei companii de consultanţă în management hotelier, care a asigurat servicii de sales şi marketing externalizat pentru hoteluri din România şi Austria”, a povestit despre experienţele sale Alice Udrea, managing partener Qualis Travel şi fondatoare a magazinului online Alishop.
Prima afacere s-a dezvoltat în urma călătoriilor pe care ea și le organiza, dar și după o carieră în spate în care a lucrat la proiecte și a înțeles cum merg lucrurile. Fiind o fire deschisă, sociabilă i-a deschis o ușă spre a cunoaște cât mai mulți turiști și a înțeles prin prisma drumețiilor, nevoile turiștilor. De-a lungul timpului, ea a remarcat faptul că unei persoane care vrea să călătorească, nu sunt suficiente rezervarea unor biletele de avion, camere de hotel, rent-a-car, bilete la obiective turistice sau un simplu tur ghidat.
„Există o anumită categorie de turişti care îşi doresc să experimenteze noi destinaţii şi experienţe de vacanţă unice, care caută pachete personalizate şi vacanţe tematice, având nevoie de consultanţă şi o atenţie deosebită în compunerea pachetelor de vacanţă. Vacanţele tematice s-au dovedit a fi de mare interes de-a lungul timpului: experienţe de food & wine, sport, auto, muzică etc”, a dezvăluit românca.
Agențiile de turism merg pe oferirea unor experiențe noi cu un sector diversificat, dinamic și colorat. Astfel, potrivit datelor de la Registrul Comerțului, în acest domeniu activează peste 1.600 de firme, la care se adaugă alte 1.200 de companii cu CAEN „activităţi ale tur-operatorilor”.
„Într-adevăr, turismul este un sector foarte dinamic şi concurenţial, iar ultimii 2-3 ani şi pandemia au fost o adevărată provocare. Însă toţi aceşti ani de când lucrez în turism mi-au confirmat că atenţia sporită şi o analiză atentă asupra nevoilor şi aşteptărilor clienţilor, serviciile de calitate precum şi personalizarea acestora într-o cât mai mare măsură, întodeauna vor avea succes pentru o anumită nişă de clienţi”, a apreciat Alice Udrea, care adaugă faptul că alături de echipa ei efectuează o documentare temeinică şi permanentă asupra serviciilor oferite la destinaţie
Un adevărat obstacol care le-a stat în drum multor agenții de turism a fost pandemia. Această perioadă de criză a subțiat afacerile din domeniu, incluzând restricțiile de călătorie, astfel că mai mult de 400 de companii au renunțat.
„În perioada de pandemie, atunci când existau foarte multe restricţii, a fost foarte importantă informarea cât mai corectă a turiştilor în ceea ce priveşte condiţiile şi regulile de călătorie în destinaţiile solicitate, susţinerea acordată pentru completarea formularelor necesare şi mai ales flexibilitatea şi claritatea în ceea ce priveşte procedurile de rezervare şi modificare a vacanţelor”, a detaliat românca.
Pe lângă călătoriile făcute de femeie, o nouă pasiune a apărut în viața ei, și anume, gastronomia. Cel de-al doilea business, Alishop, reprezintă un magazin online care comercializează ulei de măsline din Creta.
„Personal, îmi place foarte mult să gătesc şi mai ales să încerc să desluşesc ingredientele utilizate într-un preparat culinar pe care l-am gustat undeva şi care mi-a plăcut foarte mult. Studiez reţeta, încerc să o prepar şi să ajung la gustul acela care mi-a plăcut mult. În urmă cu ceva timp am avut şi nişte mici probleme de sănătate şi mi s-a recomandat pe cât posibil să utilizez doar ulei de măsline”, a dezvoltat antreprenoarea.
Magazinul dispune de 50 de produse grecești, precum ulei de măsline, măsline, condimente şi alte specialităţi plus pachete cadou cu aceste produse și alte 40 de produse care aparțin unei game 100% naturale provenite chiar de la un producător român: săpunuri, creme şi loţiuni.
„Anul viitor vom avea disponibile la Alishop şi o gamă de produse cosmetice naturale greceşti, care de fapt aparţin aceleiaşi familii de producători ca şi uleiurile şi maăslinele. De asemenea intenţionăm în viitorul apropiat să mărim gama de uleiuri şi cu câteva sortimente de uleiuri de calitate superioară din Italia şi Spania. Sezonier, anul viitor de Paşte vom readuce în shop ciocolată şi turtă dulce artizanală”, a descris planurile de dezvoltare a afacerilor sale în continuare Alice Udrea.
Alte articole: Românce de succes. Cătălina a intrat în afaceri la doar 16 ani şi până la 18 avea deja 100.000 de euro