- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ei sunt frații care au cucerit mediul de afaceri românesc! Cum au reușit să construiască adevărate imperii cu afaceri de miliarde de euro

22 Oct, 15:28 • Cornel Ghimeșan
De foarte multe ori auzim că în România este extrem de greu să îți faci propria afacere, însă avem numeroase exemple oameni care au reușit să ridice pe plaiurile mioritice adevărate imperii care au afaceri de ordinul milioanelor de euro. Printre aceștia se află și câțiva frați care dintr-un simplu business au reușit să devină lideri de piață în domenii cheie în România.
Ei sunt frații care au cucerit mediul de afaceri românesc! Cum au reușit să construiască adevărate imperii cu afaceri de miliarde de euro

Ei sunt frații care au cucerit mediul de afaceri românesc! Un exemplu în acest sens sunt celebrii frați Dragoş şi Adrian Pavăl, fondatorii Dedeman, cea mai mare companie antreprenorială din România.

Citește și Ei sunt cei mai bogați oameni din România! Unii sunt atât de discreți încât nimeni nu știe cum arată

Ei sunt frații care au cucerit mediul de afaceri românesc!

Frații Adrian și Neculai Mihai care împreună cu un prieten din copilărie au pus bazele FAN Courier, în prezent liderul pieței de curierat din România.

Nu sunt de neglijat nici frații Marius şi Dan Ştefan a căror companie nu doar că a ajuns cel mai important nume din rent a car şi leasing operaţional, dar a depăşit nume grele din domeniu.

„Afacerile de familie din România îşi dovedesc agilitatea şi capacitatea de a creşte chiar şi într-un context dificil, cu crize multiple şi incertitudini. În condiţiile în care economia României a crescut în comparaţie cu anii precedenţi şi este mai mare decât la nivel global, priorităţile companiilor româneşti în următorii doi ani sunt diferite de cele la nivel global.

Pentru companiile locale contează creşterea loialităţii clienţilor şi introducerea de noi produse şi servicii, ambele peste media globală, pentru care priorităţile sunt să-şi protejeze activitatea de bază, să acopere costurile şi să supravieţuiască incertitudinilor macroeconomice”, spune Dinu Bumbăcea, country managing partner, PwC Romania. Pentru ca afacerile de familie din România să construiască încredere nu mai este suficient doar să facă ajustările necesare în cadrul modelului de business, ci trebuie, de asemenea, să comunice eforturile lor şi să le facă vizibile părţilor interesate relevante – membrii familiei, angajaţii, clienţii şi, la fel de important, opinia publică. Cele mai multe afaceri de familie din România au avut o performanţă solidă în ultimul an financiar şi se aşteaptă la o evoluţie similară în următorii doi ani, explică reprezentanții PwC, scrie businessmagazin.ro.

Aceștia atrag atenția că în țara noastră ecosistemul afacerilor de familie este încă tânăr, iar majoritatea companiilor sunt la prima generaţie și doar o mică parte dintre ele au făcut până acum transferul la a doua generaţie, comparativ cu alte state din Europa Centrală şi de Est sau de la nivel global, unde există afaceri de familie care au ajuns la a treia sau chiar la a patra generaţie.

Dragoș Pavăl, unul dintre fondatorii Dedeman este de părere că viaţa de antreprenor, pe lângă provocările şi riscurile pe care le implică, este presărată cu momente de stres şi eşecuri, dar şi cu satis­facţii remarcabile.

„Plăcerea de a contura o echipă unită, care contribuie la dezvoltarea afacerii tale, aduce o bucurie inestimabilă. În primele etape, navigam fără ezitare între întâlniri cu furnizorii, procese de recrutare şi chiar descărcarea camioanelor cu gresie. Apoi, pe măsură ce afacerea capătă dimensiune, insomniile devin o constantă firească. În miezul nopţilor nedormite însă, apar ideile măreţe. Şi atunci, de ce să mai ai nevoie de somn? Astfel contribui la creşterea consumului de cafea pe cap de locuitor şi treci la treabă cu entuziasm alături de colegi pentru a materializa proaspetele idei şi concepte“, povesteşte Dragoş Pavăl. La aproape 30 de ani de la demararea Dedeman, businessurile familiei Pavăl sunt concentrate sub umbrela Pavăl Holding, iar cei doi fraţi fondatori nu mai sunt doar cei care controlează cel mai mare business antreprenorial local, cel mai mare retailer sau cea mai extinsă reţea de bricolaj de pe piaţa autohtonă, ci şi cel mai extins portofoliu de birouri deţinut de antreprenori români, în valoare de peste 800 mil. euro, fiind vorba de clădiri care găzduiesc peste 35.000 de corporatişti. Iar dincolo de asta, ei au continuat să investească în companii-cheie din econo­mie şi în alte businessuri antreprenoriale, precum Farmacia Tei. „Astăzi, am atins stadiul în care ne permitem să visăm cu ochii deschişi. Visuri cu capital de risc, extinderi geografice ambiţioase şi diversificare. Insomniile sunt preluate cu sete de noua generaţie. Iar noi suntem norocoşi că îşi doresc să se implice şi să continue să viseze“, a declarat Dragoş Pavăl.

Adrian Mihai, unul dintre fondatorii FAN Courier, liderul pieţei de curie­rat, este de părere că atunci când intrii într-o afacere cu fratele tău este un mare avantaj.

„E un avantaj când eşti în business cu cineva pe care îl cunoşti, în care ai încredere şi cu care îţi poţi exprima părerile liber. Eu cu fratele meu discutăm liber despre business oriunde ne întâlnim, mai puţin atunci când suntem cu familia, pentru că nu vrem să-i plictisim pe ceilalţi. Discutăm tot timpul despre planuri de viitor, despre strategii. Iar toţi trei – eu, fratele meu Nicolae şi Felix – ne înţelegem foarte bine, deşi este normal ca la unele discuţii să avem păreri contradictorii”, a povestit Adrian Mihai pentru Business Magazin.

Citește și Frații Pavăl, mutare neașteptată pe piața din România! Gigantul Dedeman pregătește o nouă lovitură de proporții

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult