- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Electrificarea liniei de tren Constanța – Mangalia, investiție de peste 1,6 miliarde lei. Proiectul trece în Fondul de Modernizare

21 Nov, 15:37 • Fundeanu Madalina
Electificarea și dublarea parțială a liniei de tren Constanța-Mangalia costă 1,66 miliarde lei. Termenul de execuție este de 24 de luni.
Electrificarea liniei de tren Constanța - Mangalia, investiție de peste 1,6 miliarde lei. Proiectul trece în Fondul de Modernizare

Electificarea și dublarea (parțială) a liniei de tren Constanța-Mangalia costă 1,66 miliarde lei, iar termenul de execuție este de 24 de luni, potrivit Proiectului de Hotărâre de Guvern pe care l-a publicat Ministerul Transporturilor, conform Economedia.

Electrificarea liniei de tren Constanța – Mangalia

Proiectul pentru modernizarea și electrificarea liniei de 43 kilometri este (deocamdată) în PNRR, dar Guvernul a solicitat oficial Comisiei Europene să transfere investiția la Fondul de Modernizare pentru că nu se mai încadra în termenul 2026 stabilit prin PNRR, conform sursei.

Așa cum demonstrează indicatorii tehnico-economici pe care îi va aproba Executivul, modernizarea va permite un mers cadențat la 30 de minute, ceea ce corespunde unui serviciu de Tren Metropolitan. Pentru linia simplă modernizată lungimea este de 16,5 kilometri, iar linia dublă va avea 28, 2 kilometri. Un an este etapa de proiectare.

Firma de proiectare baicons a realizat Studiul de Fezabilitate pentru această investiție. Lucrările de modernizare se fac pentru o viteză maximă de 120 km/h la trenurile de călători (Magistralele CFR se reabilitează pentru viteza de 160 km/h), iar pe tronsonul nou Costinești – Mangalia linia va fi dublată (detalii aici). Linia va fi electrificată pe toată lungimea, în prezent fiind doar pe 10 kilometri între Constanța și Agigea.

Citește și: Premierul Marcel Ciolacu asigură românii: „În 2024 nu creștem taxele și impozitele și nu vom introduce taxe noi”

tren Constanța-Mangalia
tren Constanța-Mangalia

,,Pe linia Constanţa – Mangalia cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate: 8 puncte de secţionare – 6 staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia și 2 halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m., Neptun H.m. și 4 puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c.

Viteza maximă, conform Livretelor cu mersul trenurilor de călători şi de marfă 2020/2021, este de 80 km/h, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/h. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel – electrică, atât pentru trenurile de călatori, cât şi pentru cele de marfă. Circulaţia trenurilor se desfăşoara pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia circulaţia trenurilor se desfăşoară la cale liberă.

Scopul investiției vizează creşterea atractivităţii și competitivităţii transportului feroviar prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. Obiectivele preconizate vizează:

-reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație;

-îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;

-îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, concomitent cu reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;

-atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar. Astfel, lucrările prevăzute vizează:

– Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei – prin electrificarea liniei Agigea Ecluză – Mangalia în completarea tronsonului Constanţa – Agigea Ecluză se va putea circula cu tracţiune electrică pe distanţa Cosntanţa – Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea diesel-electrică. Se vor reduce astfel emisiile de gaze cu efect de seră şi impactul negativ asupra mediului

– creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea astfel a restricţiilor de viteză

– reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa – Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa

– un mers cadenţat la 30 minute al trenurilor de călatori pe distanţa Constanţa – Mangalia”.

Linia de tren Constanța – Mangalia are o lungime de 43 de kilometri, este simplă, neelectrificată, iar în sezonul estival turiștii care merg în stațiunile din sudul Litoralului trebuie să aștepte schimbarea locomotivei la Constanța. De asemenea, în zilele călduroase, locomotivele diesel nu fac față garniturilor de 15 vagoane și nu asigură climatizarea, în special pentru vagoanele care au stat în soare.

În sezonul estival, între București și Constanța (singura magistrală complet modernizată și electrificată) circulă 75 de trenuri de călători, cea mai încărcată secțiune fiind Medgidia – Constanța, iar pe linia Constanța – Mangalia 36 de trenuri de la CFR Călători și operatorii privați. În privința trenurilor de marfă, pe M 800 București – Constanța sunt 65 de garnituri (Fetești – Medgidia), iar pe secția Constanța – Mangalia 2 marfare, potrivit datelor CFR Infrastructură, relatează sursa citată.

Vezi și: Denunțarea evazioniștilor, recompensată cu o parte din valoarea fraudei. Ministrul Marcel Boloș a făcut anunțul

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Totul despre ”fondul de urgență”. Cum să pui deoparte 20 la sută din ce câștigi
Totul despre ”fondul de urgență”. Cum să pui deoparte 20 la sută din ce câștigi
Prada face investiții de zeci de milioane de euro în România. A deschis a doua fabrică
Prada face investiții de zeci de milioane de euro în România. A deschis a doua fabrică
ANPC, în război cu una dintre cele mai mari bănci multinaționale din România. 90.000 de clienți afectați
ANPC, în război cu una dintre cele mai mari bănci multinaționale din România. 90.000 de clienți ...
Rafael Nadal, maşină de bani pentru sponsori. Case de lux 200 de milioane de euro, girate de „regele zgurii” după retragere
Rafael Nadal, maşină de bani pentru sponsori. Case de lux 200 de milioane de euro, girate de „regele ...
Se dau bani de la stat! Vor intra direct pe cardurile românilor
Se dau bani de la stat! Vor intra direct pe cardurile românilor
Bitcoin se apropie de pragul de 100.000 de dolari, creştere de aproape 2.5%!
Bitcoin se apropie de pragul de 100.000 de dolari, creştere de aproape 2.5%!
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
Drumul expres Craiova-Pitești ar putea fi deschis săptămâna viitoare
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
ANPC verifică toate etichetele! Produsele retrase de urgență de la raft
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Nestle separă divizia de apă premium. Schimbare pentru Perrier și San Pellegrino!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Zero taxe! Guvernul a aprobat măsura care schimbă totul!
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
Cutremur neașteptat în România! Seismul a șocat o zonă liniștită, iar experții INFP sunt în alertă
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
România marchează un moment istoric! Anunțul surpriză făcut de Bogdan Ivan
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Mașinile pe care le poți conduce cu permis categoria B. Când ai nevoie de alt examen auto
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce vi se oferă dacă lucrați la stat”
Un român face dezvăluiri uimitoare despre traiul în Elveția, în 2024: „Hai să vă spun ce ...
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor fi creșteri de la 1 ianuarie 2025
Pensionarii vor primi banii în decembrie. Simona Bucura Oprescu a făcut anunțul mult așteptat. Vor ...
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
Lovitură pentru PFA-uri! Curtea Constituțională blochează legea transformării în societăți comerciale
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 milioane de euro
ÎCCJ a confirmat. Carrefour, Auchan și Cora au umflat artificial prețurile la raft. Amenzi de 18,8 ...
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii
Ajutoare de la stat pentru români înainte de Sărbători. La cine vor ajunge banii