Emblematica sticlă Coca-Cola ar putea deveni istorie! Comisia de Mediu a Parlamentului European (PE) a votat pe data de 24 octombrie o lege în acest sens care este primul pas făcut înainte ca aceasta să primească un verdict și în plenul PE.
Astfel, noile reguli de ambalare la nivelul UE sunt discutate ca parte a Regulamentului privind ambalajele și deșeurile de ambalaje, propus de Comisia Europeană (CE). Surse politice afirmă că un vot în PE este așteptat să aibă loc în luna noiembrie, potrivit hotnews.ro.
Apoi, urmează să aibă loc discuții între statele membre UE, pentru ca legea să fie finalizată până la alegerile europarlamentare de anul viitor, din luna iunie.
Deși foarte mulți oameni văd această lege ca pe o soluție salvatoare reprezentanții unei asociații comerciale care reprezintă producătorii de sticle din sticlă spun că legea ar putea încălca protecția drepturilor de proprietate intelectuală atunci când vine vorba despre ambalajele speciale.
„Riscul este ca produsele ambalate să înceapă să arate la fel. Design-urile creative și formele inedite vor dispărea treptat, iar valoarea comercială va fi risipită, deoarece mărcile nu se mai pot evidenția pe rafturi”, spun reprezentanții FEVE.
Mai mult, producătorii unor astfel de ambalaje au declarat că legea nu corespunde așteptărilor lor.
„Ne temem că acest lucru va duce la ambalaje standardizate și la dispariția treptată a diferențierii mărcii. Credem că această măsură restricționează modelele creative și formele emblematice ale sticlelor”, a declarat Adeline Farrelly, secretar general al FEVE.
În prezent, în UE regulile cu privire la ambalaj sunt precizate în Articolul 9 din Directiva privind deșeurile de ambalaje. Legislația impune ca greutatea și volumul ambalajelor să fie reduse la minimum. Cu toate acestea, producătorii pot justifica folosirea unor ambalaje mai grele dacă asta înseamnă o protecție mai mare a produsului, ușurează procesul de distribuție sau prezintă un grad mai ridicat de protecție când vine vorba despre siguranța consumatorilor.
Prin legea care se află acum încă în dezbatere publică Comisia Europeană vrea să șteargă dintre excepții criteriile ce țin de reclama sau prezentarea produsului. Astfel, în acest caz, sticlele Coca-Cola ar putea deveni istorie.
„Da, sticla emblematică de Coca-Cola este cu siguranță în pericol, la fel ca orice alte sticle emblematice de parfumerie, alimente, băuturi spirtoase dacă este nevoie să folosiți mai multă sticlă pentru o anumită formă”, a declarat o sursă din industrie sub protecția anonimatului.
Până acum, reprezentanții Coca-Cola nu au oferit nicio reacție în legătură cu acest subiect, menționând că încă analizează urmările concrete ale adoptării unei astfel de legi.