Enel va întârzia trimiterea facturilor luna aceasta. Furnizorii vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-și adapteze softurile de emitere a facturilor. După ce anunțul a fost făcut de Dana Dărăban, director executiv al Federației Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE), Enel a transmis un mesaj tuturor clienților săi.
Întârzierea a fost anunțată după ce s-a emis OUG 119/2022, cu aplicabilitate de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru modificarea softurilor.
Decizia companiei de a transmite facturile mai târziu a creat griji în rândul românilor, deoarece aceștia se tem că ori vor primi facturi colosale, ori două facturi în același timp.
Mai poți citi: Volkswagen face o investiție record în China. Compania nemțească va cheltui peste 1 miliard de euro
„Noi modificări legislative au intrat în vigoare începând cu data de 1 septembrie 2022. Ele completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022, cu modificările și completările din O.U.G. 119/2022, aplicabile perioadei 1 septembrie 2022 – 31 august 2023.
Pentru ca tu să regăsești pe factura ta măsurile de sprijin prevăzute prin O.U.G. 119/2022, este necesar ca noi, furnizorul tău de energie electrică și gaze naturale, să le implementăm în sistemele noastre informatice.
Ca urmare, facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale începând cu 1 septembrie vor fi emise după finalizarea integrării modificărilor în sistemul informatic, ceea ce ar putea duce la emiterea cu întârziere a acestora. Estimăm că vor ajunge la tine începând cu mijlocul lunii octombrie.
Ne cerem scuze pentru eventualele întârzieri și te invităm să citești informații despre cele mai recente modificări legislative pe www.enel.ro/Noutati-Legislative.
Îți rămânem alături,
Echipa Enel”, este mesajul transmis de companie.
Dana Dărăban, director executiv al Federației Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE) a vorbit despre aceste întârzieri. Fiecare furnizor va încerca să fie cât mai puțin afectat, pentru că emiterea cu întârziere a facturii înseamnă o întârziere și pentru ei în încasări, ceea ce se adaugă la riscurile și la problemele de acces la lichiditate ale furnizorilor.
„Cred că toți furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecție a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situații, la întârzieri. Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările”, a spus Dărăban.
Dărăban a sfătuit clienții care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, să discute cu furnizorul pentru eșalonarea plăților.
Mai poți citi: Nicolae Ciucă ar putea fi noul președinte al României? Bode „Este cel mai calificat să candideze pentru această funcție”