O nouă escrocherie a început să facă victime în rândul românilor, folosindu-se de imaginea Poștei Române, o instituție de serviciile căreia mulți beneficiază. După explică experții, escrocii trimit mesaje SMS pretinzând a fi reprezentanți ai Poștei și solicită destinatarilor să acceseze un link pentru a-și recupera un pachet. La accesarea acestui link, utilizatorii sunt rugați să își introducă datele personale, ceea ce poate duce la golirea conturilor bancare ale acestora, notează Cancan.
După cum explică directorul general de la Poșta Română, sunt 2 mari motive pentru care imaginea companiei este folosită pentru a face escrocheria credibilă. Pe de o parte, Poșta oferă servicii folosite de toți românii și, pe de altă parte, acest tip de activități ilegale se dovedesc a fi extrem de lucrative.
„Sunt două explicații pentru situația aceasta. Pe de-o parte, Poșta Română este printre cele mai cunoscute branduri din țară și atunci este foarte ușor pentru cineva să apeleze la această siglă pentru a câștiga încrederea celui vizat. Pe de altă parte, este un mod foarte ușor pentru persoane rău intenționate de a face bani”, a explicat Valentin Ștefan de ce a apărut escrocheria.
Te-ar putea interesa și: Escrocheria „Acoperișul”, exportată și în Germania. Cum au încercat trei români să obțină câteva mii de euro de la un bătrân
Mesajul trimis de escroci în numele Poștei Române este foarte convingător și a fost primit de mai multe persoane din România. În SMS-urile respective, escrocii le spun oamenilor că au primit un colet, însă lipsește numărul străzii din adresă. Astfel, ei sunt îndemnați să intre pe un link pentru a actualiza datele necesare. Este important ca românii să ignore aceste mesaje pentru că sunt o tentativă de fraudă și se pot trezi fără bani în cont.
Directorul general al Poștei Române a explicat că oamenii pot primi SMS-uri sau e-mailuri din partea lor, însă compania nu solicită niciodată date personale. Mesajele transmise sunt cu rol de informare. În acest mod, românii pot să își de-a seama singuri dacă îi vizează sau nu escrocheria aceasta.
„Sigur că da, compania folosește acest mod de a interacționa cu clienții și că trimite SMS-uri, e-mailuri, dar fără excepție au ca scop informarea. Informăm clienții că este livrat un colet sau că este o problemă cu un colet, dar niciodată nu solicităm date și, cu atât mai puțin, plăți prin link-uri.”, a spus Valentin Ștefan.