O nouă formă de înșelăciune a fost identificată! Escrocii recurg la metode frauduloase folosind numele ANAF. Agenția Națională de Administrare Fiscală avertizează cetățenii asupra unei noi tactici de fraudă care afectează persoanele fizice în întreaga țară. Escrocii utilizează în mod fals sigla ANAF și trimit mesaje mincinoase în încercarea de a obține sume semnificative de bani, notează Cancan.
În ultima perioadă, ANAF a identificat o nouă tactică de înșelăciune în care persoanele fizice sunt ținta principală. Escrocii trimit mesaje false în numele agenției, solicitând plata sumelor de 1000 de euro. ANAF avertizează că aceste mesaje sunt frauduloase și nu ar trebui luate în considerare. Unul dintre semnele distincte ale acestor mesaje sunt greșelile gramaticale și incorectitudinile în formularea textului, precum și solicitarea de a furniza liste cu contribuabili care ar trebui să plătească sume mai mari de 10.000 de euro.
Mai mulți contribuabili persoane fizice au raportat că au primit emailuri pretins de la ANAF, care solicită plata unei garanții în sumă de 1000 sau 10.000 de euro, promițând în schimb beneficii financiare ulterioare. Contribuabilii au primit și fotografii ale acestor mesaje, pretins provenite de la ANAF, care arată conținutul lor.
„Aceste email-uri sunt special create de infractori, așadar tentative de înșelăciune trimise către potențiale victime, în speranța că utilizatorii vor realiza plata fără a verifica legitimitatea sursei. ANAF precizează că nu se vor solicita garanții în vederea premierii contribuabililor și că instituția comunică securizat prin serviciul Spațiul Privat Virtual. De asemenea, emailul menționat cuprinde elemente incoerente, cu greșeli gramaticale și promisiuni nereale”, se arată în mesajul transmis pe pagina de Facebook a Directoratului Național de Securitate Cibernetică.
Te-ar putea interesa și: Înșelătorii la pompă, la marile benzinării din România. Un angajat al unui peco a dezvăluit care este cea mai nouă metodă de escrocherie
„Verificați autenticitatea mesajelor sau email-urilor de la o companie sau instituție printr-un canal de comunicare separat, mai ales dacă vi se solicită date sensibile sau efectuarea unor plăți. Raportați astfel de mesaje/email-uri către organizația implicată pentru a atrage atenția asupra fraudei.
Dacă ați furnizat date sensibile, contactați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la [email protected]) și notificați DNSC (telefon 1911 sau [email protected]). Contribuiți la răspândirea acestor avertizări pentru a reduce șansele de succes ale tentativelor de fraudă!”, transmit autoritățile
ANAF transmite nu solicită niciodată plăți sau informații personale prin mesaje text sau emailuri nesolicitate. Dacă primiți astfel de comunicări suspecte, este recomandat să raportați situația la ANAF sau să contactați autoritățile competente pentru a investiga acest tip de fraudă și a preveni eventualele prejudicii.