Sunt vești excelente pentru românii interesați de Autostrada Sibiu-Pitești. Cea mai grea și mai complexă autostradă din România, despre care se tot vorbește după Revoluție, intră într-o nouă etapă complexă. Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, autostrada este finalizată aproape 70%, iar din toamnă urmează noi licitații.
„Când am venit la Ministerul Transporturilor, am venit să vorbesc și despre Sibiu-Pitești. Despre traversarea Carpaților se vorbește de peste 30 de ani, de la Revoluție. Când am venit la Ministerul Transporturilor, din cele 5 loturi de pe traseul Sibiu-Pitești, pe 3 din ele nu erau semnate contractele, dar noi construiam autostrada de 30 de ani…
Acum, cu studiul de fezabilitate finalizat, în toamnă, intrăm în licitație. Nu avem cum să anticipăm ce zice studiul de fezabilitate. Ceea ce am făcut important cu studiul de fezabilitate este că, din costul imens care era – în jur de 8 miliarde de euro – , soluțiile adoptate și discutate cu proiectanții au dus la înjumătățirea sumei. Să așteptăm studiul de fezabilitate, la toamnă, și aflăm prețul, durata și așa mai departe”, a anunțat ministrul Sorin Gridneanu a finalul ședinței de Guvern de astăzi.
Tot în acest context, premierul Marcel Ciolacu a explicat, înaintea ședinței de Guvern de astăzi, că că se vor aproba indicatorii tehnici pentru realizarea studiului de fezabilitate, în urma căruia se va realiza Autostrada A13 între Brașov și Bacău. Autostrada care va lega Transilvania de Moldova va avea 164 de kilometri, dar se va lega cu alte autostrăzi.
81,2 milioane de lei pentru Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău
„Astăzi aprobăm indicatorii economici pentru sectorul Cristian-Ghimbav, din autostrada Ploiești-Brașov. Chiar dacă vorbim de doar 5 kilometri de autostradă, aceștia sunt foarte importanți pentru a face legătura atât cu autostrada Brașov-Făgăraș, cât și cu autostrada Râșnov-Cristian. Este, de fapt, un nou pas către construcția autostrăzii București-Brașov, atât de așteptată de noi toți.
Dezvoltarea infrastructurii rutiere care asigură legăturile Brașovului cu restul țării, au fost abordare integrat de către Guvernul României. Tocmai de aceea putem vorbi, în prezent, de autostrada Sibiu-Făgăraș, care asigură legătura cu vestul țării, dar și către statele din vestul Europei.
Ai mai putea citi și: Planta care îmbogățește românii peste noapte! Se obțin 30.000 de euro la hectar
Toate contractele au fost semnate în mandatul actualului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, iar acum sunt în faza de implementare.
„Am desemnat câștigătorul pentru contractul necesar finalizării Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău! După semnarea contractului, CONSITRANS SRL va avea la dispoziție 81,2 milioane de lei (fără TVA) și maximum 24 de luni pentru completarea acestui Studiu de Fezabilitate.
Autostrada Brașov – Bacău va avea o lungime estimată de 164 km și va asigura o nouă legătură între Moldova și Transilvania.
Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și dupa soluționarea acestora”, arată Cristian Pistol.
Ai mai putea citi și: Se dă startul ajutoarelor financiare umflate de la stat! Cine primește 50.000 de euro fonduri nerambursabile