Profi și Auchan au semnat un parteneriat pentru negocieri comune, cu cei mai mari furnizori, spune businessmagazin.ro. Acest lucru înseamnă că are loc una dintre cele mai mari alianțe din domeniul alimentar. Reprezentanții celor două companii au dat declarații publice în acest sens, confirmând că este o strategie de creștere.
Lanțurile moderne de retail Profi și Auchan au anunțat încheierea celui mai mare parteneriat de negociere comună cu cei mai mari furnizori la nivel internațional. Reprezentanții celor două companii au confirmat că strategia este una de creștere a puterii, dar mai ales, că este decizia prin care consumatorii vor avea mai multe beneficii.
„Considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este o evoluţie normală ca doi retaileri să îşi pună la un loc volumele de achiziţii pentru a crea forme de alianţe care să le permită să concureze şi mai eficient marile reţele de retail alimentar şi să asigure preţuri mai bune pentru clienţi, mai cu seamă în această conjunctură inflaţionistă”, spune directorul general Profi, Gaëtan Pacton.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Ce conține, de fapt, pâinea din Lidl, Auchan, Kaufland, Carrefour sau alte supermarketuri. Avertisment pentru populație
Cele două lanțuri de magazine vor negocia împreună cu marii furnizori internaționali, dar în cele din urmă, Profi și Auchan vor funcționa în continuare separat, ca doi concurenți. Reprezentanții urmăresc obținerea unor condiții comerciale de achiziție mult mai bune, aspect care va aduce consumatorilor multe beneficii. Directorul general Auchan susține că alianța este una normală în comerțul modern și că este importantă pentru a proteja clienții.
„O alianţă de negociere este un lucru normal în peisajul comerţului modern. Miza este una importantă pentru toţi, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienţilor noştri”, completează Ionuț Ardeleanu.
Profi ocupă locul 3 în retailul românesc. Lanțul de magazine este controlat de fondul de investiții Mid Europa Partners și are 1.2 milioane de clienți în fiecare zi. Auchan România are 327 magazine în portofoliu, iar în 2021, afacerile companiei au depășit suma uimitoare de 1.2 miliarde de euro.