Euroins, cel mai mare asigurător RCA din România, a intrat oficial în faliment. De asemenea, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis să numească FGA ca administrator temporar, în vederea conservării activului.
Conform legilației, după publicarea deciziei ASF în Monitorul Oficial, păgubiții și clienții Euroins pot începe să depună la FGA cererile de despăgubire. Analiza dosarelor și plățile efective pot începe la 60 de zile după publicarea decizie în MO, în timp ce polițele deținute de clienții Euroins expiră automat la 90 de zile după deschiderea procedurii falimentului.
Procedura de faliment se deschide, in general, la cel mult o luna de la decizia ASF, deci politele ar mai fi in vigoare cel mult patru luni, din acest moment.
Potrivit Economica.net, FGA plătește în limita a 500.000 de lei per dosar de daună, cei care sunt vizați de despăgubiri care exced această sumă fiind nevoiți să se înscrie la masa credală, după ce va fi desemnat un lichidator judiciar.
Euroins România este cea mai mare societate de asigurări RCA din România, dar și cea mai reclamată, dată în judecată și sancționată dintre ele. La final de 2022, arată date de piață, firma avea peste 2,8 milioane de clienți, aproape toți de RCA. Asigurarea obligatorie are o ponderea de peste 95% în portofoliul societății. Fiind cel mai mare jucător de pe piață, Euroins gestionează și cel mai mare număr de dosare de daună, calculele Economica.net arătând că este vorba de cel puțin 40% din totalul daunelor. Calculul nostru pleacă de frecvența media a daunei, la nivel de piață RCA.
Euroins este specializată în automobile deținute de persoane fizice, din 100 de mașini asigurate, cinci au făcut cel puțin un accident într-un an. Aplicat la portofoliul Euroins, de 2,8 milioane de vehicule, ar însemna un număr de 140.000 de dosare de daună într-un an. Aceasta înseamnă că cel puțin 140.000 de șoferi nu vor mai fi despăgubiți de societate și vor trebui să se adreseze Fondului de Garantare a Asiguraților. În același timp, oricare dintre cei 2,8 milioane de clienți poate denunța polița pe care o deține, cerând tot FGA să îi returneze partea din primă echivalentă cu perioada rămasă până la expirarea poliței.