- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Evaluarea Națională 2024. Topul celor mai inedite „perle” la Limba română

28 Jun, 09:07 • Adrian Popovici
Elevii care au dat Evaluarea Națională au dat naștere unor noi „perle” în lucrările lor. În acest articol trecem în revistă cele mai amuzante și inedite greșeli.
Evaluarea Națională 2024. Topul celor mai inedite „perle” la Limba română

Evaluarea Națională 2024 a adus în prim-plan creativitatea și umorul involuntar al elevilor, mai ales la proba scrisă la Limba și Literatura Română. Elevii de clasa a VIII-a au fost provocați să-și demonstreze abilitățile de înțelegere și interpretare a două texte literare: un fragment din „Cireșarii” de Constantin Chiriță și un altul din „Portret” de Cella Delavrancea. Deși proba a fost concepută pentru a evalua competențele literare, rezultatele au fost adesea surprinzătoare și pline de „perle” care au stârnit amuzamentul și uimirea profesorilor, notează Antena 3 CNN.

Una dintre cele mai memorabile greșeli de la Evaluarea Națională a fost comparația inedită între „Cireșarii” și Biblie. Un elev a scris: „Pot asocia cartea „Cireșarii” cu Biblia, lectura mea suplimentară. Sunt personaje multe, frumoase și copii în amândouă. Printre care, Isus”. Această analogie neobișnuită a demonstrat nu doar o lipsă de înțelegere a textelor, dar și o creativitate aparte.

Un alt elev a făcut o paralelă surprinzătoare între „Cireșarii” și celebrul aventurier Indiana Jones, scriind: „Cireșarii sunt Indiana Jones și Arca Secretelor, doar că români. Și eu ador cireșele! E trăsătura personală care mă apropie de personaj”. Această observație a fost însoțită de o notă personală a elevului de la Evaluarea Națională.

Evaluarea Națională
Evaluarea Națională

Te-ar putea interesa și: Evaluarea Națională 2024. Ce trebuie să știe elevii înainte de marele examen. Este complet interzis! 

Cele mai inedite perle de la Evaluarea Națională

Confuzia privind figurile de stil a fost și ea prezentă, un exemplu fiind: „O figură de stil este fâlfâitul. Pentru că e un stil anume de a se deplasa, fâlfâind unde ai nevoie în ziua aceea”. Aceasta demonstrează o înțelegere literală și amuzantă a conceptului de figură de stil. În aceeași notă, un alt elev a explicat: „Figură de stil: aripa moale. Nu știm de ce e moale, poate nu e moale, dar așa i s-a părut drăguț autorului”, sugerând o interpretare liberă și personală a textului literar.

Verbele și definițiile lor au fost, de asemenea, o sursă de confuzie la Evaluarea Națională. Un elev a încercat să definească verbul „foc” astfel: „Foc este verb. Vine de la „dai foc”, deci modul prezent”. Această greșeală denotă o înțelegere limitată a gramaticii, dar și o abordare inovatoare în încercarea de a explica termenii.

Descrierea „cireșarilor” a fost transformată într-o poveste idilică despre viața de culegător de cireșe: „Cireșarii erau persoanele care acum, în iunie, și pââână în august, culegeau muuulte cireșe. Apoi le numărau: una, două, trei și tot așa. Șeful cireșarilor era numit cireșar-șef. Ce frumoasă era viața de cireșar!”. Aceasta reprezintă o înflorire fantezistă a sarcinii elevilor, transformând-o într-o scenă pastorală.

În final, un elev a adus un zâmbet pe fața profesorilor care au corectat lucrări la evaluarea Națională printr-o referință modernă: „Unul dintre personaje se numea Tic. La fel ca în Tic Tac!”. Această observație arată modul în care cultura pop contemporană influențează percepția elevilor asupra literaturii clasice.

Citește și: Când se începe școala. Calendarul anului școlar 2024-2025 vine cu schimbări pentru elevi