Românii nu reușesc să găsească locuri de muncă, deși posturi disponibile există. Una din 3 companii nu reuşeşte să găsească suficienţi angajaţi, iar 41% dintre ele se confruntă cu un deficit de competenţe necesare pentru a satisface cerinţele actuale. Asta arată studiul Deloitte, conform Ziarul Financiar. La această ediţie au participat aproximativ 10.000 de respondenţi din 105 ţări, inclusiv România.
Pentru companiile din România care au luat parte la acest studiu, beneficiile unui „ecosistem al forței de muncă”, alcătuit din mai multe tipuri de resurse umane și gestionat cu ajutorul unor strategii și procese definite special cu acest scop, includ creșterea performanței financiare a organizației (41%) și un grad mai bun de retenție a angajaților (29%).
„Asigurarea forței de muncă necesare este una dintre problemele persistente ale angajatorilor din România, în contextul natalității scăzute și al numărului mare de români care pleacă în străinătate.
Mai nou, transformările profunde prin care trece mediul de business, pe fondul avansului tehnologiei și al nevoii de adaptare rapidă la noile cerințe ale clienților și ale autorităților de reglementare, generează o nouă provocare pentru companii: aceea de a găsi angajați care au sau își pot dezvolta competențele potrivite. În aceste condiții, responsabilitatea creării și gestionării unei forțe de muncă adaptate nu mai revine doar departamentului de resurse umane, ci și top managementului, după cum indică rezultatele studiului.
Rolul liderilor este și el în continuă schimbare, iar capacitatea lor de a se adapta și de a ghida echipele către inovație și succes este mai importantă ca niciodată”, a declarat Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
35% din angajatori nu găsesc suficienţi angajaţi, iar 41% din angajatori se confruntă cu un deficit de competenţe necesare ale angajaţilor.
„Sunt multe perspective. Vorbesc şi în calitate de antreprenor şi în calitate de lider al unui club de afaceri, unde lucrez cu multe companii de aproape nouă ani. M-aş uita prima oară la sistemul de educaţie din România şi că trebuie adaptat la cerinţele forţei de muncă.
M-aş uita la crearea unei culturi organizaţionale care să le permită acestor tineri să aibă un plan de carieră, să fie motivaţi, să îşi dorească să rămână angajaţi. Mă uit şi la sistemul de salarizare pentru că cele din România nu sunt neapărat cele mai mari din Europa”, a explicat Bianca Tudor, antreprenoare şi fondatoare a Elite Business Women Club.
Rolul unui lider constă în:
65% – Rolul de a conecta echipele, departamentele şi diferitele zone geografice, în scopul îmbunătăţirii performanţei
65% – Rolul de a inspira angajaţii
53% – Capacitatea de a comunica eficient schimbările în rândul angajaţilor
47% – Capacitatea de a crea forţe de muncă reziliente, adaptabile, ce poate deprinde competenţe noi şi prelua noi roluri
41% – Capacitatea de a fi rezistent la schimbări.