Lanțul de magazine Kaufland este un lanț care își menține poziția, dar și ritmul constant de expansiune. Până în anul 2025 și-a propus să dețină 200 de unități în Românbia, dar și în Republica Moldova, astfel că va deschide încă 10 magazine. Obiectivele acestui retailer sunt foarte mari și niciodată nu s-aulăsat mai prejos, astfel că această companie este într-o plină dezvoltare.
Kaufland are 18 ani pe piața Românaiie, în anul 2005 fiind începutul succesului, deschizându-se primul magazin, în cartierul Colentina din București, cu o echipă de 500 de angajați. În prezent, Kaufland România a ajuns la o rețea de 171 de magazine în 95 de localități și o echipă de 17.000 de angajați.
Citește mai multe despre: Zahărul, cel mai mare inamic al sănătății este și cel mai cumpărat. Cât te costă la Carrefour și Kaufland să cumperi un kilogram
Kaufland a marcat un succes incredibil de când se află pe piața românească, însă anul 2022 a marcat un record imens de expansiune pentru companie, având 16 magazine inaugurate doar în acel an.
A fost efecrtuată o analiză a acelei perioade cuprinse între 2018 și 2022, care a fost realizată de către compaia de audit și consultanță KPMG și ceea ce reieșir din această analiză a fost faptul că în ultimii ani, Kaufland a înregistrat doar creșteri economice continue, acestea fiind într-un procent de 10,7%, în termeni de CAGR. Economia națională a fost menținută în mod constant de către Kaufland, reprezentând anual aproape 1% din PIB-ul României, iar valoarea brută totală (VAB) directă a fost de aproximativ 2,5 miliarde de euro.
Este posibil să pară imposibil, întrucât există lanțuri de magazine pe piață care patr că dețin un succes mult mai mare față de Kaufland, însă cifrele arată contrariul. Sunt foarte mulți oameni care preferă să facă coșul de cumpărături de la Kaufland, pentru că sunt comparate și prețurile care sunt mult mai rezonabile la Kaufland, față de altele, precum Mega Image, Carrefour sau Auchan. Într-adevăr, măreția pe care o au celelalte supermarketuri, nu se compară, întrucât, în cazul Auchan și Carrrefour putem vorbi hypermarketuri.
Ultimii 5 ani sunt marcați de Kaufland cu privire la bugetul de stat, care a fost plătt de Kaufland, cu o valoare de 1 miliard de euro, reprezentând taxe și impozitele aferente salariilor angajaților. Cheltuielile cu furnizorii locali au ajuns la 2,4 miliarde euro în 2022. În ultimii cinci ani, compania a avut anual peste 80% furnizori autohtoni din totalul partenerilor. În 2022, din cheltuielile totale cu furnizorii, peste 82% reprezintă cheltuielile cu furnizorii din România, după cum pre
Cheltuielile cu furnizorii locali au ajuns la 2,4 miliarde euro în 2022. În ultimii cinci ani, compania a avut anual peste 80% furnizori autohtoni din totalul partenerilor. În 2022, din cheltuielile totale cu furnizorii, peste 82% reprezintă cheltuielile cu furnizorii din România, după cum prezintă și informațiile furnizate de Economedia.
Citește mai multe despre: Kaufland deschide cel de-al 22-lea magazin din București. Marele retailer ajunge la 171 de unităţi la nivel naţional