Această escrocherie bancară îi vizează pe utilizatori prin e-mailuri sau mesaje false, care par a proveni de la bănci sau alte instituții financiare. Escrocii profită de încrederea oamenilor și de tehnicile de manipulare pentru a-i determina să-și divulge datele personale și bancare.
Identificarea acestor atacuri este însă posibilă în doar câteva secunde, cu puțină atenție la anumite detalii esențiale, scrie dcnews.ro.
Atacurile de phishing se prezintă, în general, sub forma unui e-mail, SMS sau notificare care pare a veni de la bancă și îți cere să accesezi un link pentru a rezolva o problemă urgentă, cum ar fi blocarea contului sau actualizarea unor date.
Citește și: Fabrica de lângă București unde salariile angajaților depășesc 12.000 de lei. Se fac din nou angajări
Clienții băncilor trebuie să știe că instituțiile bancare nu trimit niciodată mesaje cu linkuri către pagini unde trebui să introduci date personale. Dacă primești un astfel de mesaj, mai mult ca sigur este vorba despre o fraudă.
Chiar dacă mesajul pare veridic, trebuie să verifici domeniul expeditorului. Băncile folosesc întotdeauna adrese oficiale, care nu conțin caractere suspecte sau extensii gratuite (de exemplu, „@gmail.com” sau „@yahoo.com”).
Atacatorii folosesc adesea traduceri automate sau mesaje scrise greșit. Dacă textul conține greșeli, este un semn clar că mesajul nu provine de la o instituție bancară.
Majoritatea atacurilor de tip phishing sunt prezentate ca fiind extrem de urgente. Escrocii folosesc tactici de manipulare psihologică pentru a-i face pe utilizatori să acționeze rapid, fără a analiza situația.
Citește și: Dacia va lansa un automobil electric produs în Europa. Noul model va costa mai puțin de 18.000 de euro
Pentru a nu avea parte de probleme, nu accesa link-uri din mesaje suspecte și nu introduce date personale pe pagini necunoscute. Verifică întoteauna adresa de e-mail a expeditorului și corectitudinea textului. Contactează banca direct dacă ai depistat un mesaj suspect, folosind numărul de telefon sau site-ul oficial.