În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele zece luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,8%, faţă de perioada similară din 2021.
În ciuda acestei mici scăderi, automobilele pe benzină rămân favoritele românilor, fapt demonstrat de ponderea acestora în piață: 65,1%.
Pe de altă parte, autoturismele echipate cu motoare diesel au înregistrat o scădere de 6,2% şi deţin, în prezent, o cotă de 14,1% din total.
Adevăratele vedete ale acestei noi statistici sunt autoturismele ecologice, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă). Acestea au ajuns la o cotă de piaţă de 20,8%, la finele lunii octombrie.
„Ca şi în anul 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2022, achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+76,4%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+224,1%) şi a celor plug-in hybrid (+44,3%)”, se arată în analiza APIA.
Pe segmentul autoturismelor plug-in, ierarhia este deschisă de Ford Kuga, cu 300 de unităţi vândute. Clasamentul continuă cu Renault Captur (215 unităţi), Mercedes-Benz GLE (211), Hyundai Tucson (205) şi Mercedes-Benz GLC (181).
Pe segmentul autoturismelor plug-in, ierarhia este deschisă de Ford Kuga, cu 300 de unităţi vândute. Clasamentul continuă cu Renault Captur (215 unităţi), Mercedes-Benz GLE (211), Hyundai Tucson (205) şi Mercedes-Benz GLC (181).
De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primele trei locuri: Toyota Corolla – cu 2.030 de unităţi, Toyota C-HR (1.685) şi Toyota RAV4 (1.414). Cele mai multe achiziţii de autoturisme, în perioada ianuarie – octombrie 2022, au fost realizate de persoane juridice, care acoperă 59% din total, iar diferenţa de 41% revine persoanelor fizice.