- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Explozie a vânzărilor de hrană pentru bebelușii din România. Creștere majoră în 2024

08 Oct, 11:07 • Bumbeneci Diana
În România se vinde tot mai multă hrană pentru bebeluși. Ultimele statistici arată o creștere majoră a pieței, în ciuda prețurilor din ce în ce mai mari.
Explozie a vânzărilor de hrană pentru bebelușii din România. Creștere majoră în 2024

Tot mai multă mâncare pentru bebeluși, în ciuda prețurilor extrem de mari. Vânzările din România, în retail și la prețul recomandat de producători, de hrană pentru bebeluși vor fi în 2024 de 540 de milioane de lei.

Se raportează astfel o majorare de 7% comparativ cu 2023, potrivit raportului „Baby Food in Romania”, realizat de Euromonitor, care a oferit, pentru G4Food, informații cheie din cercetare. Totuși, în volum vânzările sunt în scădere din cauza prețurilor mai mari sau a migrației familiilor tinere.

Se vinde tot mai multă hrană pentru bebeluși

În 2024, vânzările de alimente pentru copii au rămas puternic influențate de costul ridicat al vieții în România, potrivit analiștilor Euromonitor.

„Deși inflația a început să scadă, costurile de distribuție și producție au rămas ridicate, în conformitate cu costurile ridicate ale energiei și combustibilului. Companiile au avut de suferit din cauza inflației în multe țări, deoarece majoritatea produselor sunt importate. Ca o consecință, prețurile unitare medii au continuat să crească în 2024, ceea ce a dus la scăderea în continuare a vânzărilor în volum”, transmite raportul.

Vezi și: Hotărâre majoră la Ministerul Sănătății. Data la care unul dintre cele mai vândute medicamente dispare din farmacii

statistică vânzări hrană pentru bebeluși
statistică vânzări hrană pentru bebeluși

Sunt raportați și alți factori deosebit de importanți care au influențat piața. Este vorba despre: scăderea ratei natalității, migrația familiilor tinere și un sprijin mai bun pentru alăptarea copiilor până la vârsta de șase luni.

„Alăptarea la sân este din ce în ce mai răspândită datorită recomandărilor medicilor de familie și a publicității la televizor și pe rețelele de socializare, care o prezintă ca fiind cea mai bună opțiune pentru sănătatea și bunăstarea copiilor”, arată raportul.

Conform statisticilor, cel mai mare jucător pe piața locală de alimente pentru bebeluși este compania Nestle România SRL, ale cărei branduri au o cotă de piață în retail de 41%.

Citește și: Bebe Tei riscă să piardă toți clienții în 2024. Catena anunță lansarea produselor revoluționare în România

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult