Ministerul Transporturilor a demarat procedurile pentru exproprierile necesare pe bulevardul Prelungirea Ghencea, în cadrul contractului încheiat cu Tracon pentru tronsonul cuprins între Pasajul de la Domnești de pe Centura Capitalei și Cartierul Latin, până la limita dintre Ilfov și Sectorul 6. Etapa de proiectare a început pe 20 februarie și se va desfășura pe o durată de 2 luni, urmând ca execuția să aibă loc în următoarele 10 luni. În plus, Tracon va fi responsabilă și de construcția Pasajului de la Brănești, care va traversa linia de tren București-Constanța, transmite Economedia.
Valoarea compensațiilor pentru exproprieri se plasează la aproximativ 18 milioane de lei, reflectând necesitatea achiziționării a 123 de parcele de teren în proprietate privată. Aceste terenuri însumează o suprafață totală de peste 25.000 de metri pătrați și sunt implicate în proiectul extinderii bulevardului Prelungirea Ghencea.
„Pentru realizarea obiectivului de investiții Conexiunea proiectului „Penetraţie Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea între Strada Brașov şi Terminal Tramvai 41” cu proiectul „Pasaj Suprateran pe DJ 602, Centura Bucureşti-Domneşti”, indicatorii tehnico – economici au fost aprobați prin Ordinul ministrului transportului şi infrastructurii nr. 201/25.01.2023.
Pentru aceste motive se impune declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional Conexiunea proiectului „Penetraţie Prelungirea Ghencea – Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea între Strada Brașov şi Terminal Tramvai 41” cu proiectul „Pasaj Suprateran pe DJ 602, Centura Bucureşti-Domneşti”, pentru un număr de 123 de imobile, în suprafață totală de 25.553 și un număr de de 39 construcții în suprafață de 3.399 mp/ml, aflate pe raza Mun. București – Sector 6, UAT Bragadiru și UAT Clinceni”, a scris pe Facebook, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.
Pentru lucrările de la Prelungirea Ghencea este necesară utilizarea unei suprafețe de 15.956 de metri pătrați aparținând proprietății publice a statului, amplasate în Municipiul București – Sectorul 6, Unitatea Administrativ-Teritorială Bragadiru și Unitatea Administrativ-Teritorială Domnești, precum și a unei suprafețe de 8.939 de metri pătrați aparținând proprietății publice a unităților administrativ-teritoriale situate în Municipiul București – Sectorul 6 și Bragadiru, din județul Ilfov, se arată în proiectul unei hotărâri de guvern.
Pe 5 ianuarie a fost semnat contractul pentru modernizarea la 4 benzi a bulevardului Prelungirea Ghencea, tronsonul 5, situat între Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei și cartierul Latin, cu firma românească de construcții Tracon. Această firmă a fost responsabilă și pentru finalizarea lucrărilor începute de către Straco la Pasajul Domnești.
Proiectul de lărgire a drumului vizează o lățime variind între 34 și 41 de metri, cu o alocare de 8 metri pentru viitoarea linie de tramvai. Pe toată lungimea sectorului de un kilometru, se vor amenaja cel puțin 4 benzi de circulație, fiecare având o lățime de 3,5 metri, două piste de biciclete de 2X1,5 metri, trotuare de 2X3 metri și spațiu verde de 2X1,5 metri. Conform documentației tehnice consultate de către Economedia, o zonă mediană de 8 metri este rezervată pentru linia de tramvai. Între Pasajul Domnești și strada Mărăcineni, se află două stații de autobuz operate de STB.
Pentru acest proiect sunt necesare mai multe lucrări ample. Acestea includ lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, alături de conectarea la infrastructura existentă, respectiv pasajul Domnești. De asemenea, proiectul implică construcția pistelor pentru biciclete și amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, fiecare cu o lățime de 3 metri, împreună cu piste de biciclete cu o lățime de 1,5 metri.
Modernizarea sistemului de iluminat și realizarea unui sistem eficient de canalizare pluvială sunt componente esențiale ale proiectului. De asemenea, vor fi amenajate 2 stații de autobuz. În plus, va fi pregătită o zonă mediană de 2 x 4 metri, pentru a permite dezvoltarea ulterioară cu o cale dublă de tramvai, printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București. Valoarea contractului pentru aceste lucrări se ridică la 41,91 milioane lei, fără TVA, fiind finanțat din surse externe nerambursabile.