De cele mai multe ori, neatenția costă. Acesta este principalul motiv din cauza căruia mulți români se trezesc că trebuie să plătească o factură uriașă la serviciile de telefonie mobilă, informează ziare.com.
Românii trebuie să știe că furnizorul de telefonie mobilă poate percepe costuri suplimentare, în cazul în care limitele de consum sunt depășite. Totodată, tarifele suplimentare sunt aplicate în momentul în care serviciile de date mobile sunt utilizate intensiv pentru descărcarea unor fișiere mari sau pentru streaming.
Mai mult decât atât, dacă un utilizator merge în străinătate și folosește serviciile de roaming internațional, notificările de plată pot fi uriașe, tocmai pentru că tarifele pentru apeluri, mesaje sau date mobile utilizate în afara României sunt unele suficient de piperate. Tarifele de roaming variază de la un furnizor de servicii la altul, dar mai ales, pot genera costuri semnificative pentru utilizatorii care nu și-au setat anumite limite de consum în roaming.
Așa se explică și situația unei românce, care a povestit în mediul online că a primit o factură de aproape 1.500 euro la telefon. Femeia susține că a efectuat câteva apeluri și că a folosit datele mobile în rețeaua Telekom, atunci când a mers câteva ore în Dunăre.
Te-ar putea interesa și: Buletine electronice! În ce țară se vor emite actele de identitate pe telefon cu aceeași valabilitate ca documentul în format fizic
„Spuneți-mi, vă rog, ce pot face în situația în care am primit o factură de aproape 1.500 de euro pentru că am efectuat apeluri și am utilizat date mobile în rețeaua Telekom?
Menționez faptul ca am fost timp de câteva ore la Dunăre, nu mi-a venit nicio notificare și nici nu a apărut în dreptul semnalului vreun semn care să arate că semnalul este din Serbia”, povestește românca.
În comentarii, mai multe persoane au relatat că s-au aflat în situații similare. În cele din urmă, internauții s-au gândit să o ajute cu sfaturi și recomandări.
„Trebuia dezactivat roaming-ul atât din cartelă, cât și din telefon! Am avut aceeași situație! Telekom avea înainte o limită de cost suplimentar!
Vorbiți cu cei de la telekom, eu am plătit numai acea limită, 50 de euro!”
„La 50 euro sunt obligați să te sune pentru a lăsa deschisă conexiunea. 1500 e aberant!”
„Eu când am vizitat Cazanele Dunării cel care ne-a plimbat cu barca ne-a atras atenția să nu folosim telefonul mobil că s-ar putea să ne taxeze la convorbiri, că sunt zone unde te taxează sârbii ca la roaming, doar poze am făcut.”
„Și pe noi ne-a avertizat domnul care ne-a plimbat cu barca pe Dunăre să nu folosim telefonul mobil pentru că taxează sârbii. E posibil de aici să aveți probleme.”
„Faceți reclamație. Am pățit același lucru și în urma sesizării au verificat și mi-au recalculat factura.”
„Aceeași situație am pățit cu Orange în anul 2018, tot la cazane. Era vorba despre 100 euro la noi. Am solicitat stornarea facturii pentru că nu ne-au notificat prin mesaj că nu ne mai aflăm sub incidența operatorului nostru de telefonie, deși noi nu părăsisem țara în niciun moment. În cazul nostru așa s-a rezolvat.”
„Reclamație, spuneți să nu ați părăsit niciodată teritoriul României, deci e problema lor că după 5-10 euro nu au oprit datele.”
„Așa a pățit și ginerele meu pe Croația, tot cu Telekomul, i-au umflat factura de 1500 euro!”
Citește și despre următorul subiect: Chinezii au inventat „telefonul pentru neîndemânatici”. Cât costă gadget-ul care rezistă la şocuri şi poate sta 30 de minute în apă