Alexandru locuiește în localitatea Domnești, județul Ilfov, și este unul dintre clienții Hidroelectrica care nu au primit o factură la curent din luna octombrie 2022.
„Ultima factură care a fost emisă de Hidroelectrica şi pe care am achitat-o a fost pe 10 octombrie pentru perioadă de consum, luna iunie. Deci eu am un consum înregistrat şi declarat de mai bine de jumătate de an care nu a fost facturat efectiv”, spune Alexandru.
Citește și: Președintele Hidroelectrica, despre facturile la energie: „Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi”
Și în situația lui Alexandru sunt peste jumătate de milion de români. Nu au platit utilitățile pentru că nu au primit facturi.
Reprezentanţii Hidroelectrica au declarat pentru TVR că s-a ajuns în această situație din cauza faptului că societatea a implementat un nou sistem de gestiune şi facturare a clienţilor care va fi capabil să gestioneze numărul mare de clienți ai societăţii, peste 500.000 în acest moment, faţă de 100.000 câţi erau înainte. Primele facturi vor fi emise în luna februarie.
Reprezentanţii Hidroelectrica au adăugat că cei care nu vor putea plăti suma mare trecută în facturi vor avea posibilitatea de a eşalona plata pe o perioadă de maximum şase luni, fără penalităţi.
În situaţia în care este Hidroelectrica mai sunt şi alte companii care furnizează electricitate.
În situaţii similare se află şi multe companii care furnizează gaze.