- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Facturi record la energie! ANRE anunță creșteri explozive pentru clienții E.ON, Engie și PPC!

24 Sep, 23:38 • Bugiu ⁠Ana Maria
Tarifele la energie electrică pentru clienții PPC, ENGIE și E.ON vor crește exponențial după expirarea plafonării prețurilor pe 31 martie 2025. Ce a anunțat ANRE.
Facturi record la energie! ANRE anunță creșteri explozive pentru clienții E.ON, Engie și PPC!

Tarifele la energie electrică pentru clienții PPC (fostul ENEL), ENGIE și E.ON sunt pe cale să crească semnificativ, conform unei declarații recente a Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE).

Aceasta a informat că, în ciuda furnizorului ales, toți consumatorii se vor confrunta cu facturi mai mari, iar veștile proaste sunt deja confirmate pe piață, unde au apărut oferte cu prețuri finale între 1,23 lei/kWh și 1,36 lei/kWh, începând cu 1 aprilie 2025., potrivit romaniatv.ro.

Te-ar mai putea interesa și: Hidroelectrica va permite, în curând, plata facturilor prin aplicație. PayU a primit contractul pentru procesarea plăților

foto: facturi

Facturi record la energie! ANRE anunță creșteri explozive pentru clienții E.ON, Engie și PPC!

În prezent, consumatorii care utilizează sub 100 kWh pe lună beneficiază de un plafon de 0,68 lei/kWh, valabil până la sfârșitul lunii martie 2025. Totuși, odată cu acceptarea noilor oferte, aceștia ar putea plăti aproape dublu pentru aceeași cantitate de energie.

Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, a subliniat lipsa concurenței pe piață, care face ca prețurile să rămână ridicate, având în vedere că tariful mediu se apropie deja de 1 leu/kWh.

Comunicatul președintelui ANRE

George Niculescu, președintele ANRE, a subliniat importanța informării consumatorilor cu privire la finalul perioadei de plafonare a prețului la energie, care va expira pe 31 martie 2025. El a afirmat că autoritatea de reglementare va iniția o campanie de informare pentru a obliga furnizorii de energie să comunice clienților detalii despre contractele lor și eventualele modificări de preț.

„Lucrurile nu se exclud, nu înseamnă că autoritatea de reglementare nu va face o campanie de informare (despre finalul perioadei de plafonare a preţului la energie, n.r.) şi nu este nimic greşit în a obliga furnizorii de energie electrică.

Practic, relaţia contractuală între consumator este în mod direct cu furnizorul. Orice consumator de energie electrică sau de gaze naturale are un contract încheiat cu un furnizor de energie electrică sau de gaze naturale.

Atunci este foarte uşor să primească informaţii în mod electronic sau fizic, aşa cum primeşte şi factura, cu privire la ce urmează să se întâmple după 31 martie 2025.

Suntem în situaţia în care mulţi dintre consumatori au nişte contracte care au un anumit preţ. Preţurile facturate sunt cele din Ordonanţa 27 care, în momentul de faţă, este în vigoare până la 31 martie.

Nu este nimic greşit ca autoritatea de reglementare să aibă un rol proactiv în relaţia furnizor-consumator, să-l oblige pe furnizor să îl informeze pe consumator cu privire la preţul lui contractual.

Poate ni s-a modificat preţul de contract, nu am fost atenţi, am semnat un act adiţional acum un an de zile, nu mai ştim care este preţul de contract, ne uităm doar pe factură şi vedem că avem un preţ plafonat, dar fără să ştim exact cât urmează să plătim după 31 martie”, a susţinut George Niculescu.

Te-ar mai putea interesa și: Cresc insolvențele în România! Afacerile se prăbușesc, facturile se plătesc mai greu, iar numărul firmelor nou înființate scade alarmant!