Facturile pot fi plătite cu cardul direct la poştaş. Aceste dispozitive permit procesarea plăţilor direct la persoană atunci când poştaşul livrează o factură, astfel încât aceasta poate fi plătită instant cu cardul folosind dispozitivul PAD. În plus, dispozitivele vin echipate cu imprimante mobile pentru a emite automat bonul fiscal. Această inovaţie reprezintă un pas important în digitalizarea şi modernizarea serviciilor poştale.
„Din datele pe care le am, Poșta Română a făcut o achiziție de 7.000 de PDA-uri, adică dispozitive care permit procesarea de plăți direct la persoană, atunci când merge poștașul fie să aducă o factură, ea poate să fie plătită instant cu cardul, direct folosind acest PDA. Din datele mele, sunt 7.000 de instrumente achiziționate care vin împreună cu imprimante mobile pentru a emite automat și acel bon fiscal. E un pas extrem de important. A fost făcută prima plată ca și test. Este evident că în urma discuțiilor pe care o să le port, atât cu managementul Poliției Române, cât și cu cel al Poștei Române, cât și cu sindicatele, o să le solicit un calendar în care va fi implementată această tehnologie. Eu le cer în cel mai scurt timp să fie implementate”, a declarat Bogdan-Gruia Ivan.
Citeşte şi: Cu cât au crescut, de fapt, pensiile în România. INS, anunțul momentului în România
Prima plată a fost deja testată pentru o factură la energie electrică, iar Cătălin Creţu, managerul General al Visa pentru România, Bulgaria, Croația şi Slovenia, a declarat că sistemul va fi curând disponibil în toată ţara. Această iniţiativă face parte din eforturile de eliminare a barierelor şi de îmbunătăţire a fluxurilor de bani în zonele atât urbane, cât şi rurale.
„Astăzi a avut loc prima tranzacţie test, la Poşta Română pe această aplicaţie, care va fi instalată pe toate PDA-urile poştaşilor din România. Concret, am înregistrat prima plată de factură de energie electrică, de la Electrica. Iată că lucrurile se mişcă. Nu doar vorbim despre digitalizare, se întâmplă lucruri concrete. Nu sunt uşoare, pentru că este vorba de foarte multe schimbări, reglementări, legislaţie, oameni, gândire. Dar este foarte important că acolo unde există voinţă şi există oameni care pot face diferenţa, lucrurile se întâmplă”, a spus Cătălin Creţu.
Citeşte şi: Electrica a primit aproape 400 de plângeri pe zi de la clienți, doar în 2023. Raport OFICIAL al companiei
Implementarea acestui sistem necesită o serie de schimbări și reglementări, însă avansarea către digitalizarea completă a serviciilor poştale reprezintă un obiectiv important pentru modernizarea infrastructurii şi pentru oferirea de servicii mai eficiente şi mai accesibile pentru populaţie.