După operaționalizarea și capitalizarea Carpatica Feroviar, CFR Marfă își va încheia imediat activitatea. Directorul companiei a anunțat că falimentul trebuie să fie declarat cel târziu până pe data de 1 martie 2025. Carpatica Feroviar va fi înființată în acord cu regulamentul european privind rambursarea ajutorului de stat.
Activitatea companiei CFR Marfă se apropie de final. Daniel Apostolache, directorul general al companiei, a anunțat că termenul estimat pentru declararea falimentului și încheierea activității este data de 1 martie a anului 2025. Locul acesteia va fi luat de Carpatica Feroviar, care va fi înființată în acord cu regulamentul european privind rambursarea ajutorului de stat.
„Conform procedurii şi conform regulamentului european în materie de rambursare de ajutor de stat, în condiţiile aprobării acestui mecanism de înfiinţare a companiei Carpatica Feroviar România, imediat după ce această companie se va înfiinţa, se va operaţionaliza şi va fi capitalizată în vederea cumpărării de la CFR Marfă a asset-urilor necesare şi a celor prevăzute şi agreate cu Comisia Europeană, CFR Marfă va trebui să-şi declare lichidarea şi să oprească activitatea şi, practic, ultima zi de furnizare de servicii de transport feroviar de marfă de către CFR Marfă va coincide cu prima zi în care Carpatica Feroviar România va furniza servicii de transport feroviar.
Operaţionalizarea companiei depinde de următorul pas, şi anume Hotărârea de Guvern de capitalizare cu suma necesară cumpărării de mijloace fixe şi asset-uri de la CFR Marfă şi, conform procedurilor din cadrul Autorităţii Feroviare Române, eu estimez ca până la 1 martie toate aceste procese să se întâmple. Spun 1 martie, pentru că 12 martie ar fi ziua în care concordatul preventiv în care CFR Marfă se află expiră”, a declarat Daniel Apostolache.
Vezi și: Anunț oficial de la CFR Călători: Noi întârzieri ale trenurilor. Care sunt cele mai afectate rute
Mai mult, Daniel Apostolache a mai transmis că noua companie, Carpatica Feroviar, nu trebuie şi nu are voie să semene cu CFR Marfă. Diferit de situația că va cumpăra 200 de locomotive şi 6.500 de vagoane de la aceasta, noua companie va reprezenta „maxim 20% din CFR Marfă de astăzi”.
„CFR Marfă astăzi înseamnă mult mai mult decât 200 de locomotive şi 6.500 de vagoane. Va cumpăra doar cinci secţii de reparat vagoane şi şase secţii de reparat locomotive, faţă de opt câte sunt din fiecare astăzi. Deci, vorbim despre o companie mult mai mică, mult mai fiabilă, una nouă, bancabilă şi sperăm să fie şi green în sensul adevărat al cuvântului, în care transportul feroviar să preia cât mai mult din transportul rutier. Compania feroviară Carpatica va prelua golul lăsat în economia României de CFR Marfă„, a subliniat Daniel Apostolache.
Vezi și: CFR anunță mersul trenurilor după trecerea la ora de iarnă 2024. Apar schimbări