Familia Stoichiţă din Hunedoara a dat lovitura. Românii au înființat la începutul anilor 1990 UNICO S, o firmă cu țesături aduse din import, informează Ziarul Financiar. Între timp, familia a inclus în portofoliul companiei și produse fabricate în România, acestea însemnând astăzi circa 30% din gama actuală. Mai exact, românii au în portofoliu la ora actuală peste 2.000 de produse.
Firma înființată de familia Stoichiță are sediul în Hunedoara. Compania își desfășoară activitatea în Timișoara, acolo unde există și un showroom.
Citește și: Profit din apă chioară. Afacerea comunistă care a revenit în forţă pe piaţa din România
Românii așteaptă acum afaceri de 5 milioane de lei, adică cu 40% mai mult față de 2022, din ţesăturile comercializate online. În 2024, firma plănuiește deschiderea celui de-al doilea showroom din Timișoara.
„Am pornit în 1992 ca un business de familie ce se axa pe componenta B2B, vânzare en-gros de ţesături atât de la fabricile din România, cât şi din import. În 2011, am trecut în online prin deschiderea primului site, urmând ca doi ani mai târziu să îl lansăm pe al doilea. Între timp, afacerea a crescut, iar astăzi componenta B2C reprezintă circa 70% din totalul cifrei de afaceri. Portofoliul de produse a crescut de la 100, cu cât am pornit iniţial, la peste 2.000 de articole în prezent”, a spus Marius Stoichiţă, cofondator al companiei UNICO S.
Produsele UNICO S se vând în prezent prin intermediul a patru site-uri în România, adică etesaturi.ro, tesaturi-textile.ro, textil-outlet.ro şi unicos.ro. Totodată, ele se vând și prin intermediul unui magazin online din Ungaria. Cele mai căutate țesături diferă în funcție de perioada anului.
Din ianuarie și până în aprilie, cele mai căutate țesuturi au fost cele din bumbac, urmând ca din iunie, preferatele să ajungă cele pentru rochii de ocazie, precum dantele, tafta, broderii sau satin. Până acum, site-urile menționate au ajuns la aproximativ 10.000 de clienţi. Totodată, circa 30% din ţesăturile comercializate sunt de la furnizori locali, iar restul vin din import.
Citește și despre următorul subiect: EXCLUSIV| De la pasiune la afacere. Povestea lui Teodor, tânărul care și-a dedicat ani la rând ajutându-i pe cei din jur să se facă bine. „A devenit un stil de viață. Nu m-aș vedea să fac altceva chiar dacă ar fi câștiguri mult mai mari”