Un nou studiu arată că femeile întrec bărbații în ceea ce privește cumpărăturile efectuate în mediul online, susține antena3.ro. Acest lucru nu este de mirare, având în vedere că, în ultimii ani, numărul comenzilor s-a dublat.
Un nou studiu arată că femeile navighează și fac mai multe cumpărături în mediul online decât bărbații. Rezultatele sunt unele bune chiar și în sens general, având în vedere că ultimele date înregistrate atestă că numărul comenzilor de pe internet efectuate de români s-a dublat în ultimii ani.
Dacă în urmă cu ceva timp, românii erau limitați în privința produselor pe care le puteau cumpăra online, acum lucrurile stau altfel. De la haine și până la piese auto sau mâncare, românii pot comanda de pe internet orice doresc. În 2019, doar 40% dintre persoane aveau acces la platformele online de cumpărături.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Barometrul e-Commerce: Femeile cumpără mai des şi mai mult online. 2 din 3 femei au plasat cel puţin o comandă online în 2022
Acum, 75% dintre ele navighează pe internet și plasează în coșul de cumpărături bunurile pe care vor să le comande. Studiul realizat arată că cele mai multe tranzacții sunt făcute de femei. Majoritatea persoanelor de sex feminin sunt tinere și au venituri peste medie. Produsele preferate sunt cele de înfrumusețare, bijuteriile și hainele. Ultimele date arată că România se află peste nivelul mediu european la aceste categorii de produse.
Astfel, în țară se cumpără cu 25% mai multe produse de înfrumusețare decât în restul statelor. La un singur capitol ne încadrăm sub nivelul mediu european, mai exact, cărțile. Cu toate acestea, românii declară că nu ar renunța la magazinele fizice în schimbul celor online. O femeie susține că, în unele momente, nu a fos tocmai mulțumită de calitatea bunului comandat, astfel, a fost nevoită să-l returneze.
„Pentru că pe online, de exemplu, câteodată mi-au venit lucruri care nu sunt exact cum arată sau nu am fost mulțumită de calitatea lucrului și atunci trebuie să-l returnez”, spune femeia în cauză.
Posibilitatea de a testa produsul există chiar și atunci când vorbim despre comenzile online, tocmai de aceea, multe persoane aleg să plătească coletul la livrare. Românii aleg de cele mai multe ori plata ramburs, așa cum arată noul studiu efectuat, cu posibilitatea de deschidere a coletului. În acest sens, 1 din 10 cumpărători returnează produsul.