- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Dulcețuri, gemuri şi siropuri made in Romania, cu fructe exotice. Investiţie de aproape 2 milioane de euro în „Ferma Tudor” la Verneşti, Buzău

25 Oct, 15:28 • Anghel Oana
Ferma Tudor reprezintă brandul sub care soţii Dana şi Marian Tudor îşi vând produsele - gemuri, dulceţuri, zacuscă, siropuri - în Buzău. Piaţa de desfacere este extrem de limitată. De marii retaileri nici nu se pot apropia, aşa că familia Tudpr a decis să se descurce pe cont propriu şi să vândă doar pe plan local.
Dulcețuri, gemuri şi siropuri made in Romania, cu fructe exotice. Investiţie de aproape 2 milioane de euro în Ferma Tudor la Verneşti, Buzău

La Ferma Tudor se produc zilnic 2.500 de borcane de gemuri, dulceţuri şi zacuscă. Materia primă este recoltată din livezile şi din culturile proprii, dar şi de la producători zonali, iar produsele nu conţin aditivi şi conservanţi. Un borcan de gem, dulceaţă sau zacuscă costă între 5 şi 7 lei, în medie. La preţul acesta le cumpără clienţii locali. De hipermarketuri şi supermarketuri nici nu poate fi vorba.

Marian Tudor, patronul Ferma Tudor: „Supermarketurile practică preţuri de dumping, 2-3 lei borcanul cu zacuscă. Cum să mergi pe preţurile astea atât timp cât un borcan gol îl cumperi cu 1,6-2 lei?

Retailerii îi oferă producătorului român un preţ de nimic, 2-3 lei pe borcan, mult sub preţul de producţie. În plus, hipermarketurile şi supermarketurile au deja o piaţă formată, agreează mai greu produsele noi şi nici nu sunt foarte deschise atunci când este vorba despre produse fără aditivi şi fără conservanţi.

Investiţia s-a ridicat la 1,6 milioane euro, dar avem staţii de depozitare frig cu o capacitate 550 tone, uscătoare de fructe cu o capacitate de o tonă pe zi, instalaţie de dozare şi făcut sucuri între 500 şi 800 litri pe oră şi avem capacitate de gemuri, dulceţuri, zacuscă, avem şase cazane, dar deocamdată mergem doar cu trei şi facem 2.500 de borcane pe zi. 

 Vindem local, e foarte greu de intrat pe piaţa supermarketurilor. Ei au o piaţă formată, au marfă pe stoc, mai greu agreează produsele noi şi mai ales pe cele fără conservanţi.

Un borcan de dulceaţă costă între 5 lei şi 6-7 lei, ca medie. Un borcan de zacuscă de 330 g costă 6.50 – 7 lei (330 g). Sunt fără aditivi, fără conservanţi. Supermarketurile practică preţuri de dumping, 2-3 lei borcanul cu zacuscă. Cum să mergi pe preţurile astea atât timp cât un borcan gol, cu capac, ajunge la 1,6-2 lei? Un exemplu, un kilogram de vinete costă 3,5 lei. Dintr-un kilogram faci două borcane de zacuscă. Nu mai pun la socoteală gogoşari, ulei, ceapă, foaie de dafin… 

Citeste si Statul oferă un ajutor în valoare de 100.000 EURO pe an pentru producători

Noi suntem obligaţi să facem modificări de preţuri pentru că nu avem o situaţie certă a utilităţilor şi a consumului de energie. Preţurile cresc de la zi la zi. Spre exemplu, avem aronia care are un gust stringent, trebuie adăugat zahăr. Zahărul, acum două luni, era 3,5 lei, azi e 7 lei. Plus energia. Acum 3 luni am plătit 27 de mii de lei, acum o lună a venit 42 mii lei. Nu ai cum să mergi pe un pret fix si la supermarketuri, nu acceptă decat contracte pe 6 luni sau pe 1 an. Iar preţul e nu mic, ci extraordinar de mic. Se adaugă taxă de raft, de depozitare, de vânzare şi dacă tu, producător, vinzi produsul cu 2 lei, la raft ajunge cu 12 lei.

Ale noastre sunt naturale, e drept, însă supermarketurile preferă să aducă produse de afară pentru că sunt mai ieftine decât la noi. Pe majoritatea produselor scrie că sunt asamblate în România, nu şi produse în România. Aici e marea diferenţă, pentru că una e să aduci o pastă de fruct din Germania sau Olanda şi alta e s-o producem noi. Un borcan de pastă de pere sau de gutui e 4-5 lei, adus de afară e 2 lei. Un borcan de gem de smochine (330 g) produs de noi conţine 80-90% fruct şi costă 10 lei preţ de fabrică, iar adus din Bulgaria gemul de smochine conţine doar 30% fruct şi e undeva la 3 lei. 

Noi am discutat cu câţiva retaileri mari, dar nu ne-am înţeles din cauza preţurilor. Chiar dacă vorbim despre un produs de calitate, nu se adresează unei pieţe largi, situaţia financiară a românului a scăzut. Tot omul se uită la preţ. E situaţia asta incertă cu utilităţile, energia„, explică Marian Tudor, patronul Fermei Tudor. pentru România TV.

Descurajaţi de condiţiile impuse de retaileri, producătorii locali se descurcă cum pot

În condiţiile în care piaţa de desfacere a marilor retaileri le este inaccesibilă, producătorii români se descurcă cum pot. Familia Tudor se axează pe vânzările locale.

Vindem local, am intrat puţin pe Constanţa, pe Bucureşti, dar câteva magazine. Chiar nu pot să merg pe un preţ foarte mic, la 2 lei cât vor dânşii nu am cum. Acum 6 ani când am început făbricuţa, am plecat de la premisa că nu ne descurcăm cu vânzările şi că trebuie să facem ceva să producem. Acum am ajuns să luăm foarte multă marfă de la producători zonali, am făcut stocuri chiar pe preţuri vechi, am congelat marfa ca să avem de lucru pe timp de iarnă. Utilităţile, energia au preţuri fluctuante şi chiar nu poţi face un contract cu un supermarket care te condiţionează să ţii 6 luni sau un an preţul fix. efectiv nu ai cum să faci faţă„, descrie Marian Tudor situaţia tragică a producătorului român.

Citeste si Începe o nouă eră pentru micii producători români! A avut loc prima livrare prin Casa de Comerț Agroalimentar Unirea către Carrefour

Urmărește Daily Business pe Google News